Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focus Acoustics Black 12 SPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Focus Acoustics Black 12 SPL

    Dette er en sub jeg liker svært godt på mange måter, selv har jeg brukt den i min privatbil i lengre tid til musikkbruk hvor jeg er kjempefornøyd med bassgjengivelsen, og det låter bra på ett stort spekter av musikksjangre.

    Men til dB-drag bruk er den også ett kjempeelement, Espen Kaalstad hadde to slike 12" i sin dB-drag bil og spillte 159,6dB med 2 stk 4,7kw amper til tross for at bilen er halvferdig og mye jobb gjenstår.

    Prisen på ett slikt element er 2990,- kr stk og rekoner ligger på ca 700kr, Espen har vel og merke ikke hatt bruk for dette enda, selv om elementene er blitt godt brukt på flere konkurranser i år.

    Ett element som fungerer ypperlig til vanlig bilstereobruk og dB-dragbruk altså
    Last edited by dBcompaniet; 04-12-2008, 09:30.

  • #2
    Etter diverse unødvendig krangel så legger jeg noen små tillegg her.

    1: Ja, elementene til mr Kaalstad var lettere modifisert med polyester under konen, noe hvem som helst som kan åpne en dør klarer.

    2: Mr. Kaalstad har hatt ett bytte på elementer, men det viste seg at elementet fungerte like greit etterpå og Techpoint bruker det per idag.

    3: Og alle som klarer å åpne en dør skjønner at det selvfølgelig er gjort masse forskjellig for å opnå den scoren i db-drag, man må være totalt LØK om man tror man får den scoren bare ved å handle 2 av disse elementene uten at alt annet ligger til rette som panda, forsterkerkraft, batterier osv.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment

    Working...
    X