Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo i Passat'96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stereo i Passat'96

    Har ein Passat 1996 stasjonsvogn, og har lyst på litt billig lyd i den.
    Har kjøpt Pioneer DEH-3900MP-spelar og er fornøygd med denne.
    Hjå Bilradiospesialisten vart eg anbefala å kjøpa Infinity Reference 6520CS og driva desse med spelaren:
    http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=272

    Minuset med desse er at eg då må kutta hol i dørene, noko som er vanskeleg då eg ikkje har noko verktøy.
    Er det nokon som har erfaring med å bytta ut originalhøgtalarane i dashbordet? Er det 4" det er plass til her? Eventuelt nokre anbefalingar?

  • #2
    Originally posted by Corley View Post
    Har ein Passat 1996 stasjonsvogn, og har lyst på litt billig lyd i den.
    Har kjøpt Pioneer DEH-3900MP-spelar og er fornøygd med denne.
    Hjå Bilradiospesialisten vart eg anbefala å kjøpa Infinity Reference 6520CS og driva desse med spelaren:
    http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=272

    Minuset med desse er at eg då må kutta hol i dørene, noko som er vanskeleg då eg ikkje har noko verktøy.
    Er det nokon som har erfaring med å bytta ut originalhøgtalarane i dashbordet? Er det 4" det er plass til her? Eventuelt nokre anbefalingar?
    Selv har jeg ikke erfaring med dette settet. Men uansett så ville jeg brukt en amp, uansett frontsett/komponentsett egentlig. Mangle gode tilbud finner du hos www.engenaudio.com ... Og når man skal montere et frontsett, så bør man igrunn legge inn litt dempematter, lyden blir som natt og dag iforhold. Kjøp et par matter Vibroplast-M1 hos www.installbay.no så er du i mål. Regn med litt modifikaskjoner når man skal inn med et frontsett som er større enn orginalt, men dette går som regel greit..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Nå er vel Pioneer det råeste når men skal bruke innebygd forsterker... Ved flere tilfeller har det blitt bedre lyd ved å bruke spiller'n enn å bruke en billig liten forsterker...

      Ville satsa på å sette disse i dørene og diskant i originalplassen på dæsjen... Har ikke disse bilene plass til 6.5" i døra da?

      Comment


      • #4
        Jeg trodde ikke vanlig spillere var stabile i 2ohm jeg? eller tar jeg veldig feil nå?

        Comment


        • #5
          Mener de nye Pioneer spillerne er det... Men gamle 7100 var stabil i 2 ohm brokobla..

          Comment


          • #6
            En forsterker skal være hinsides ræva før den blir dårligere enn forsterkeren i cd-spilleren! En forsterker til 1000-1500 gjør en helt annen jobb enn innebygd forsterker, det er helt sikkert
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Kjem uansett ikkje til å kjøpa forsterkar i fyrste omgang (studentøkonomi...), men kanskje på sikt i forbindelse med investering i sub.
              Ved å driva høgtalarane på spelaren, er det vert arbeidet med å skjæra hol i dørene for å setja inn 6,5" i dørene, eller er det mogeleg å få til grei lyd med å bruka originalplasseringa på dashbordet?

              Comment


              • #8
                Er vel kun 4" som er plass til i dæsjen så der kan du laga til ei plate som du setter diskanten på, Så setter du 6.5" i døra... Åssen type Passat har du da? 3b eller 35i?

                Comment


                • #9
                  Trur kanskje at det kun er plass til 4" på dashbordet ja.
                  Legg ved bilde av bilen, veit ikkje ka modellen heiter....er ganske rookie når det gjeld både bil og bilstereo.
                  For å få plass til 6,5" i dørene, er det kun å skjæra hol i hardplasten og skru dei fast?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Det der er en 35i... Få et bilde av døra di inni da... var litt vanskelig å se på det bildet..

                    Comment


                    • #11
                      Har ikkje bilder av min eigen bil, men fann nokre bilder av bilar med tilsvarande interiør som eg har
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Foreldra mine har lik passat som deg, og de har høyttalere i døra og på dasjen.
                        Hos vw forhandleren har de dørlommer beregnet for større høytt...
                        Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

                        Comment

                        Working...
                        X