Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et litt kinky problem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et litt kinky problem.

    Har no får somla meg til og bli ferdig med anlegget.
    men har et lite problem.. eller det skader ikkje meg så mykje. men vil endre på det uansett.

    Problemet er at når eg har på litt volum, så er det tilnærma like mykje lyd uttafor bilen, som inni. dørene framme er dema, men ser ut til at bakruta og egentlig heile bagasjerommet lager lyd. så what to do??

    Dempe hattehylla, dempe alt bakafor bakseta.?
    Tor Even -
    Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
    Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
    The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

  • #2
    stapp inn masse lyddemping
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #3
      Et kinky problem faktisk....
      66 Chevrolet El Camino

      Comment


      • #4
        Originally posted by Michael View Post
        Et kinky problem faktisk....
        Unødvendig post
        Kristian Bjørke 1988.
        Ford Focus TDCI 2008

        Comment


        • #5
          Originally posted by Burley View Post
          Unødvendig post

          og det var ikke dette.

          er vel bare en ting som hjelper, tett igjen der det lekker lyd.. lekker det i bagasjerommet så er kanskje tettnings lista ikke tett. er bare å leite etter lyd lekasje og kjøpe en haug med dempe matriell og stå på.
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #6
            Originally posted by Erik André View Post
            og det var ikke dette.

            er vel bare en ting som hjelper, tett igjen der det lekker lyd.. lekker det i bagasjerommet så er kanskje tettnings lista ikke tett. er bare å leite etter lyd lekasje og kjøpe en haug med dempe matriell og stå på.
            Prøvde bare og si ifra så han ikke poster flere slike igjen da men,
            Kristian Bjørke 1988.
            Ford Focus TDCI 2008

            Comment


            • #7
              Antagelig mener han kinkig (eller så er han vel bare litt kinky, da).

              Jeg har vært borti at noen biler er nesten umulige å få stille, mens andre er nesten helt stille uten noe demping i det hele tatt (hørt utenfra, altså).

              Men hva slags lyd er det snakk om? Vibrasjoner, risting eller rett og slett at musikken høres like bra ut utvendig?

              Comment


              • #8
                Hørest ut som om mykje av lyder kjeme ut bakruta, og på sidene, Tetningslista er nok tett, ser slik ut ivertfall, men skal nok dobbelsjekke den der.
                Noken som har en formening om visst eg demper hattehylla, blir det da mindre vibrasjon til ruta?
                Bakruta vil eg av enkle grunner ikkje dempe, har bestilt vibroplast, og har noke dempe isolasjon liggande som eg skal pjåte inn.
                Skal i løpet av kort (blir sikkert lang) tid trekke vinyl i bagasjelokket. så får inn litt demping der og.
                Tor Even -
                Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
                Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
                The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

                Comment

                Working...
                X