Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison - dårlig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • audison - dårlig?

    heisann godtfolk!
    har mast litt frem og tilbake på diverse bilstereoforhandlere i det siste, og jeg er selv av den forståelse for at audison leverer knall forsterkere...

    Fikk derimot en litt annen tolkning fra megabillig i dag:
    "Audison ville jeg styrt unna, det er så mye feil på disse nå. Ikke som før i tiden de er ikke overdimensjonerte og tåler kun den bruk de er tiltenkt og ikke noe mere.

    gz faller litt ut på pris synes jeg men helix er bra og det kan vi også skaffe deg til ok pris.

    men mener nå helt klart at pris og produkt der ikke kan matche presence. For mange ledd på helix selv om det i utgangspunktet er rimelig kinesisk produksjon. Tyskerne skal ha sitt for merket sitt vet du.


    Asle"


    Presence er et merke megabillig prøver å innføre, de mener det er absolutt beste på markedet til den prisen!

    Tipper dette satt litt fyr i enkelte ivrige bilstereomennesker
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    Jeg har litt dårlig erfaringer med å poste hele tekster jeg har fått på mail av forhandlere:P Mye av dette sier han sikkert fordi han er en selger som IKKE selger audison, og vil selge sine egne produkter.

    Har lest en tråd med en begrunnelse. Lurer på om det kanskje var Audio-Team som hosta opp grunnen?

    Er det nynorsken som gjør at folk sliter med norsken?(sorry ot og frekkheten:P)

    Comment


    • #3
      Megabillig har mista audison forsterkere siden iceaudio har slutta med det og installbay har tatt over, installbay har ikke bøyd seg over og latt megabillig voldta rauva dems. Og å kjøpe audison fra utlandet er ikke lønsomt for dem så audison har plutselig blitt mye feil på.

      Feilen de snakker om forekommer fordi kunder ser at audison forsterkere kan kobles i 1ohm, dette er tilfelle, men da trenger de litt mer strøm enn de fleste gidder å legge i dette.. trekke 150A på en 25mm2 kabel trukket fra et syrebatteri fra 1997 er ikke akuratt det som er å anbefalle. Hadde forhandler informert om dette hadde nok de fleste audison forsterkere overlevd.
      Men når de lar hvem som helst selge produkter som krever at du leser manualen går det som det går..

      Er det en forsterker jeg kan gå god for er det audison.. den leverer det den lover og mer.

      et tanke kors er: audson er en forsterker, den er tiltenkt å forsterke signalet til høyttaleren.. at den ikke tar oppvasken er kanskje å forvente for mye.. (tåler kun den bruk de er tiltenkt og ikke noe mere.)
      for du helix eller noe annet å gjøre det så fint for deg
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Originally posted by Erik André View Post
        et tanke kors er: audson er en forsterker, den er tiltenkt å forsterke signalet til høyttaleren.. at den ikke tar oppvasken er kanskje å forvente for mye.. (tåler kun den bruk de er tiltenkt og ikke noe mere.)
        for du helix eller noe annet å gjøre det så fint for deg

        Haha! kan jeg spørre hvor du tar det fra?

        Comment


        • #5
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=158&id=2005

            Vilt utvalg av e forsterkerene må jeg si, EN-1 modell..
            0-NULL direkte treff på både googe og msn på modell navnet: Presence R202 Reference, etter det jeg så, og merket har eksister siden 2001 og er velbrukt og annerkjent.. jaja.

            skepisk



            Tror jeg heller hadde spart litt til jeg gitt..
            sound.vision.soul

            Type R

            Comment


            • #7
              Originally posted by LLH View Post
              http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=158&id=2005

              Vilt utvalg av e forsterkerene må jeg si, EN-1 modell..
              0-NULL direkte treff på både googe og msn på modell navnet: Presence R202 Reference, etter det jeg så, og merket har eksister siden 2001 og er velbrukt og annerkjent.. jaja.

              skepisk



              Tror jeg heller hadde spart litt til jeg gitt..
              haha jepp, akkurat det samme har slått meg!

              spurte også hvorfor dempingsfaktoren var så lav (200), det jeg fikk i svar var at kvalitetsforsterkere ofte var oppgitt med lav dempingsfaktor og den var mer reell.. og at de da ofte vant tester..
              jah, alle testvinnere jeg har sett har hatt dempingsfaktorer på mellom 500 og 1500!
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Aner vi en ny "Xelent"?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  hmmmm,så audison kan kun brukes som forsterker? dette hørest ikke bra ut.
                  "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jonny.B View Post
                    hmmmm,så audison kan kun brukes som forsterker? dette hørest ikke bra ut.
                    Hva blir det neste, lissom
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Audison er jo faktisk en av de merkene som har kommet seg oppover i kvalitet.
                      Forsterkerne er mer fleksible enn noen gang, de ser bedre og bedre ut, og lyden har forbedret seg mange hakk på nye lrx forhold til den gamle. Jeg har solgt mange LRx forsterkere, og har ikke hatt på feil på en eneste en. VRx forsterkerne er like gode som de alltid har vært, og er fortsatt etter min mening av de beste i det øvre pris-sjikt.
                      Honda Civic
                      Audison Thesis

                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by RuuDpus View Post
                        Jeg har litt dårlig erfaringer med å poste hele tekster jeg har fått på mail av forhandlere:P Mye av dette sier han sikkert fordi han er en selger som IKKE selger audison, og vil selge sine egne produkter.

                        Har lest en tråd med en begrunnelse. Lurer på om det kanskje var Audio-Team som hosta opp grunnen?

                        Er det nynorsken som gjør at folk sliter med norsken?(sorry ot og frekkheten:P)
                        Må rette litt på deg her. Vi ble tilbudt hele restlageret fra Ice og takket nei. Noe Bjørn Olav - ICE Audio AS bjorn.olav@iceaudio.no kan bekrefte. Spør Bjørn hvorfor de droppa merket så får du sannheten.

                        Hils ham fra Per.
                        Per Pedersen
                        Importør av Soundstream, Solid Audio, Cutting Edge, Presence, A/D/S
                        www.megabillig.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Erik André View Post
                          Megabillig har mista audison forsterkere siden iceaudio har slutta med det og installbay har tatt over, installbay har ikke bøyd seg over og latt megabillig voldta rauva dems. Og å kjøpe audison fra utlandet er ikke lønsomt for dem så audison har plutselig blitt mye feil på.
                          Er det Pål som har fortalt deg dette? Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Nå mister derimot Installbay Soundstream for det agenturet har vi fått. Hvem voldtar hvem sier du? Utrolig så mye løgn du og andre biter på.
                          Per Pedersen
                          Importør av Soundstream, Solid Audio, Cutting Edge, Presence, A/D/S
                          www.megabillig.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Megabillig View Post
                            Er det Pål som har fortalt deg dette? Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Nå mister derimot Installbay Soundstream for det agenturet har vi fått. Hvem voldtar hvem sier du? Utrolig så mye løgn du og andre biter på.
                            Her er det ikke snakk om å miste SS, vi har kuttet det ut, enkelt og greit. Så at dere har fått det er vel helt naturlig, da de ikke lenger hadde noen distributør i Norge. Og ja Per Pedersen, jeg vet du sendte mail å fisket hos SS for litt siden

                            PS: alle forhandlerne til ICE har fått tilbudet om å kjøpe restene de har igjen, så ikke noe unikt over dette og ei heller en hemmelighet.

                            Lykke til med SS
                            Last edited by Bilstereosenteret.no; 26-05-2007, 12:29.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Megabillig View Post
                              Spør Bjørn hvorfor de droppa merket så får du sannheten.
                              Denne saken har to sider, glem aldri det...uansett hva Bjørn eller noen andre prøver å innbille deg.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X