Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiller med humørsvingninger. Hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spiller med humørsvingninger. Hjelp.

    Har et problem med spilleren (Kenwood KVT729DVD) husker ikke helt når det kom men er veldig plagsomt.

    Det som skjer er:
    Når jeg spiller så kutter spilleren, kommer opp en slags blåskjerm med "Kable disconected, Please confirm conection." så skrur jeg ned lyden litt og den spiller videre.

    Hvis jeg skrur litt for høyt så starter den helt på nytt. Klokka stilles til 00:00 og instillingene blir reseta til standard.

    Har prøvd å spille uten forsterkerne med kun fronthøytalere direkte på spilleren og uten front med kun bakhøytalere/sub på egne forsterkere. Dette hjalp ikke.

    Det verste er at det slår inn på forskjellige lydnivåer, noen dager er det 25, andre er det 14 eller 19.

    Jeg aner ikke hva som kan være galt.
    2001 Subaru Legacy 2.5 GX
    1993 Subaru Legacy 2.2 GX
    1987 Subaru L1800 1.8 GL
    MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

  • #2
    Tror du bør gå over kablingene til spilleren din. Både strøm, jording og styrestrøm.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Originally posted by chin View Post
      Tror du bør gå over kablingene til spilleren din. Både strøm, jording og styrestrøm.
      Håpet egentlig å unngå det, hater å jobbe med så mange kabler i trange rom. Så at det var lagt opp noen strømtyver der da jeg monterte spilleren.
      2001 Subaru Legacy 2.5 GX
      1993 Subaru Legacy 2.2 GX
      1987 Subaru L1800 1.8 GL
      MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

      Comment


      • #4
        Sjeldent ett godt tegn det med strømtyver. Jeg ville lagt opp egen strømkabel og jordingskabel til spilleren i allefall, og heller bare brukt styrestrømmen som lå der fra før av.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Kan vel høres ut som jordingsfeil eller strøm som Chin sier
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #6
            Høres ut som spenninga faller for langt ned ja, sjekk kabler, hvilespenning og spenning når du drar på

            Faller det under 11 er det vel, så slår dem fleste spillere seg av for å beskytte seg mot for mye strøm i systemet.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              Høres ut som spenninga faller for langt ned ja, sjekk kabler, hvilespenning og spenning når du drar på

              Faller det under 11 er det vel, så slår dem fleste spillere seg av for å beskytte seg mot for mye strøm i systemet.
              Men hvordan skal det være mulig? om jeg kobler ut alle høytalerne untatt de orginale foran som jeg har spilt godt over 25 med før?
              Syns det er ganske rart hele greia.

              Men skal få gjort det en dag, da flytter jeg remote til forsterkerne fra spilleren til baklysa i samme slengen.
              2001 Subaru Legacy 2.5 GX
              1993 Subaru Legacy 2.2 GX
              1987 Subaru L1800 1.8 GL
              MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mentzoni View Post
                Men hvordan skal det være mulig? om jeg kobler ut alle høytalerne untatt de orginale foran som jeg har spilt godt over 25 med før?
                Syns det er ganske rart hele greia.

                Men skal få gjort det en dag, da flytter jeg remote til forsterkerne fra spilleren til baklysa i samme slengen.
                For små kabler, høyt spenninsfall.

                Strømtyver kutter og kordeller i ledningene, ergo tversnittet blir enda mindre, enda mer tap.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Har nå søkt etter problemet på google, såvidt jeg kan se er det en defekt på spilleren. AV-Prosessoren(Hide away uniten)
                  Den har på en eller annen måte blitt skadet. Skal dra til butikken jeg kjøpte den få bestilt en ny hjerne under garantien.
                  2001 Subaru Legacy 2.5 GX
                  1993 Subaru Legacy 2.2 GX
                  1987 Subaru L1800 1.8 GL
                  MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

                  Comment


                  • #10
                    Har nå fått lånt en AV-Prosessor. Og bekreftet teorien at den er skadet. Fikk testet kombinasjonen av Sub/Forsterker også. Alt rister og i enkelte sanger kommer det en deilig bølge av bass over hode og videre fram.
                    Skal sende inn min enhet til service i morge.
                    2001 Subaru Legacy 2.5 GX
                    1993 Subaru Legacy 2.2 GX
                    1987 Subaru L1800 1.8 GL
                    MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

                    Comment

                    Working...
                    X