Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz HV 165 L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz HV 165 L

    Har nå fått inn mine HV 165L midbasser, greit nok 4 stykker, men gud som de puncher! Ikke har så jeg hørt mange midbasser i slike oppsett, men de ga meg en bakoversveis når jeg fikk kjørt på litt effekt på de. De er tighte og fin, og har en enorm punch, og de spiller sinnsykt høyt uten noen form for forvregning, tåler enormt mye juling! Kjører 2 stk pr kanal, alltså 60 genesis watt pr kanal men skal mulig klatre meg opp til litt mer effekt, 100 genesis watt i 2 ohm på pr kanal. Da går hver av de 50w, som som skal holde til de rakkerne. Anbefales..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    Jeg vil gjerne få komme med et par ting ang, dette elementet.
    I forhold til pris er dette et suverent element. Slik jeg ser det, har elementet kun 2 ulemper: en noe lav Qts verdi i visse sammenhenger, og noe dårlig spredning når man kommer for langt utenfor aksen. Dette er i så måte som bagateller å regne.
    Elementet er utrolig lineært, og har faktisk svært få konkurrenter i prisklassen. Grunnet sin papirmembran, har elementet en enda mer naturlig klang enn søsterelementet HV165 som sitter i HSK165 settet, selv om dette er et fabelaktig element til prisen.
    Til tross for sin lave pris, er dette et element man kan oppnå svært høy lydkvalitet med. Kombinert med f.eks Space 1 diskantene, vil man ha et utrolig bra system, uten alt for store kostnader.

    Glenn
    Glenn Solie

    Frittstående konsulent

    Comment


    • #3
      Er knallfornøyd med elementet jeg iallefall. Får se hva det er god for ang SQ da etter jeg har vært til Jonny på Lørdag Skulle egentlig gå over til Space 1 diskant, meeeen diamteren til HT25 er 25mm, og Space 1 er 28mm Ergo får jeg ikke trøkt de ned i hullet i a-stolpen min..
      VW/Audi ende-tusi-ast!

      Comment


      • #4
        Bare å file hullet litt større det
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Originally posted by InstallBay View Post
          Bare å file hullet litt større det
          Da vil jeg tro vinylen ikke blir så veldig fin etterpå desverre
          VW/Audi ende-tusi-ast!

          Comment


          • #6
            du kan jo vide ut hullet og lage en ring som passer space diskanten og så trekker du med alcantara blir gull!!!
            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tommen View Post
              Da vil jeg tro vinylen ikke blir så veldig fin etterpå desverre
              Du klarer sikkert å løsne vinylen rundt hullet for å komme til med fila. Dessuten har diskanten en flens på noen mm, så det bør ikke vært noe problem.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Fikk hørt og justert på en golf med et hsk163 sett m/ doble midbasser i dag...

                Må si at det var VELDIG imponerende lydtrykk og dynamikk i de midbassene..

                Midbass = morro
                Honda Civic
                Audison Thesis

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                Comment


                • #9
                  Originally posted by RiZLa View Post
                  Fikk hørt og justert på en golf med et hsk163 sett m/ doble midbasser i dag...

                  Må si at det var VELDIG imponerende lydtrykk og dynamikk i de midbassene..

                  Midbass = morro
                  Kjøres det settet passivt eller aktivt da? Ja, sinnsyke de midbassene der
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay View Post
                    Du klarer sikkert å løsne vinylen rundt hullet for å komme til med fila. Dessuten har diskanten en flens på noen mm, så det bør ikke vært noe problem.
                    Redd jeg ikke er i stand til å gjøre noe slikt selv iallefall..Den diskanten som står i nå får man IKKE ut på vanlig måte iallefall. Må de ut må det bores hull under å trykke den ut på noen måte, for den sitter GODT!! Vil diskanten bli påvirket av mellomtonen hvis jeg borer et hull under diskanten? Pål..Send over et sett med Space diskanter da, så se om jeg blir fornøyd Hehe..Det går jo om jeg får lurt ut den orginale boksen igjennom hullet som bores på baksiden, og støpe fast boksen til Space 1 diskanten, så kan jeg file større hull og skjære litt i vinylen. Men bare hvis Pål sender over en prøve
                    Last edited by Tommen; 25-05-2007, 19:35.
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

                    Comment


                    • #11
                      Den har jo mindre monterings diameter jo, 38.5mm har Space 1 og HT25 har 41mm..Pål?
                      Last edited by Bilstereosenteret.no; 25-05-2007, 22:17.
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tommen View Post
                        Redd jeg ikke er i stand til å gjøre noe slikt selv iallefall..Den diskanten som står i nå får man IKKE ut på vanlig måte iallefall. Må de ut må det bores hull under å trykke den ut på noen måte, for den sitter GODT!! Vil diskanten bli påvirket av mellomtonen hvis jeg borer et hull under diskanten? Pål..Send over et sett med Space diskanter da, så se om jeg blir fornøyd Hehe..Det går jo om jeg får lurt ut den orginale boksen igjennom hullet som bores på baksiden, og støpe fast boksen til Space 1 diskanten, så kan jeg file større hull og skjære litt i vinylen. Men bare hvis Pål sender over en prøve
                        Det er jo bare å løsne vinylen og slipe litt med en dremel eller noe. så kan du legge den på igjen og sette inn space diskanten (mulig du må til med litt kontaktlim dog).

                        For å få ut diskanten kan du borre hull i bakkant (original plasten) og poppe ut diskanten. Er ikke verre enn det. I verste fall kan du tette med dempematter når du har satt inn space diskanten.
                        Honda Civic
                        Audison Thesis

                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tommen View Post
                          Kjøres det settet passivt eller aktivt da? Ja, sinnsyke de midbassene der
                          Passivt med 3w.20 delefilter egnet for doble midbasser.
                          Honda Civic
                          Audison Thesis

                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tommen View Post
                            Den har jo mindre monterings diameter jo, 38.5mm har Space 1 og HT25 har 41mm..Pål?
                            HEHE, det har du helt rett i hvor var jeg når jeg klekket ut dette da tro...hmm Men det er jo fortsatt ikke noe problem om hullet er litt stort, for det følger jo med to forskjellige ringer å montere SPACE 1, den ene dekker nok fint over de 2,5mm det er snakk om. Men du får se om ikke Jonny har et par liggende, så kan du teste
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment

                            Working...
                            X