PDA

Vis full versjon : Portal

neptyr
25-09-2008, 18:12
Noen som tror det hadde vært noe med en slags portal på forumet?
Hvor det kunne blitt postet artikler, intervijuer, Tester, osv?
Noe alla http://www.bilforumet.no/

Bare purly bilstereorelatert?

neptyr
25-09-2008, 18:13
Jeg kan jo svare selv, ja, jeg kunne tenkt meg det, så lenge man har folk til å lage artikler/tester/osv.

LLH
25-09-2008, 19:46
jeg hopper over portalen på de forumene jeg er innom. eksempler er bilforumet, nccn, talkaudio, club honda osv osv.. I favoritter menyen min er de linket rett til forumet.. Alt annet er bare plagsomt syntes jeg.. Men jeg er jo innom og ser på portalen/fremsiden om det er noe nytt, og som oftest er det ikke det..

MEN, Om den blir oppdatert jevnlig og det er stereo relaterte ting der, da kanseje det endrer seg.. Bilforumet sin er en vits syntes jeg. (nyeste artikkel er fra 26 april såvidt jeg så) Talk audio sin er MYE bedre.. (ikke akkurat sammenlignbare sider sånn sett :P ) så, interesse er vel noe av cluet her tror jeg. For min del i alle fall..

neptyr
25-09-2008, 19:56
Jeg pleier og å skippe, men om vi kan få det aktivt, og får en løsning alla av-forum, hvor man poster en artikkel I forumet som blir linket på forsiden, så tror jeg det kan bli ett bra tillegg, om vi bare får noen som har lyst til å ta på seg oppgaven..

SinnaSatan
25-09-2008, 21:45
Driver med slike prosjekter selv, communities, portaler o.l. på hobbybasis vel og merke, men har en del år med de nødvendige kunnskapene for å kunne gjennomføre noe slikt.
Kom med en detaljert plan på hva som ønskes (funksjoner, oppsett, hva slags adminsystem, evnt. layout) så skal jeg se om jeg har tid til å gjøre noe slikt.

neptyr
26-09-2008, 05:20
Driver med slike prosjekter selv, communities, portaler o.l. på hobbybasis vel og merke, men har en del år med de nødvendige kunnskapene for å kunne gjennomføre noe slikt.
Kom med en detaljert plan på hva som ønskes (funksjoner, oppsett, hva slags adminsystem, evnt. layout) så skal jeg se om jeg har tid til å gjøre noe slikt.

No offence, men det klarer jeg fint sjøl i samarbeid med Esben =)
Jeg har noen år på baken sjøl mtp på portalbaserte systemer og forumer.

Dette er en tråd for å diskutere om folk kunne tenkt seg en slik løsning, om det er noe vits @ all å tenkte på det.

PikoFlex
26-09-2008, 07:58
Det høres supert ut! Bra at bilstereoforumet sitt "miljø" utvikler seg! Bare topp ide!

neptyr
26-09-2008, 10:36
Det høres supert ut! Bra at bilstereoforumet sitt "miljø" utvikler seg! Bare topp ide!

Det håpte på, at flere engasjerer seg og blir med å utvikler miljløet her.
Det tekniske tar vi etterhvert. ^^

PikoFlex
29-09-2008, 13:27
Det håpte på, at flere engasjerer seg og blir med å utvikler miljløet her.
Det tekniske tar vi etterhvert. ^^

i agree! oneone

kajknoz
29-09-2008, 13:45
Så lenge portalen blir jevnlig oppdatert så vil dette bare være en positiv ting å ha :)
Men ser litt dumt ut hvis man har en portal som ikke er oppdatert på 6 måneder, føler ikke at det er mye liv på plassen da...

neptyr
29-09-2008, 14:55
Så lenge portalen blir jevnlig oppdatert så vil dette bare være en positiv ting å ha :)
Men ser litt dumt ut hvis man har en portal som ikke er oppdatert på 6 måneder, føler ikke at det er mye liv på plassen da...

Nettopp, derfor må man vite om folk er villige til å ha ett ansvar for plassen, og være med på å lage artikler, repotasjer, tester osv...

Prater ikke om å holde db.no fart på ting, men få ett par artikler i uka kansje?

terion
03-02-2009, 11:12
Min mening og intrykk fra andre klubber og sider, er at forsiden blir fort glemt. Ja, det er stilig og er kult å ha, men den blir så fort uinterressant. Da må det virkelig stå noe fengende der, og hyppig oppdateringer trengs.
Sats mer på et interaktivt forum, med "månedens/halvårets" installasjon eller lignende. Jeg personlig skipper fort over slike forsider/portaler og går rett til forum. Har også sett endeløse forsøk på å lage wiki-sider og DIY-guider uten at folk bruker dette noe serlig, finner man ikke det man vil på 1-2-3 søk eller litt fler klikk, så gir man opp og skriver et innlegg istedetfor.
Derimot strukturert forum og diy-guider/tester/whatnot -seksjoner som er lett å finne frem til virker mer attraktivt for folk.

neptyr
03-02-2009, 12:04
Glemta å stenge denne, lagt det dødt.