Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer AVH-P5000DVD Problem!HELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer AVH-P5000DVD Problem!HELP!

    Hei

    Kjøpte min Pioneer AVH-P5000DVD for ca 3 uker siden ( http://www.pioneer.no/no/products/25...DVD/index.html )

    Da noen kompiser av meg hadde koblet denne til så sprengte de en sikring i bilen, byttet sikring så funket alt som skulle funke, men etter 10-15 min så startet en "dure" lyd fra spilleren, ble kvitt denne når jeg tok ut cdn, men den kom tilbake igjen når jeg satt inn cdn igjen. Prøvde litt fram og tilbake, og det var ikke hele tiden den duret, men i slutten rett før jeg leverte den så duret den konstant.
    Vi satte den i Racket på butikken jeg hadde kjøpt den, og der var det ingen dure lyd, koblet den i min bil, så kom den tilbake. Så vi tenkte det var enten en utgang eller en inngang som var sprengt, så sendte den inn.
    Snakka med Pioneer idag, og de fant ingen feil på spilleren, verken på utgangene eller noe.
    De skulle sende den tilbake, er det noen her som har noen forslag til hva det kan være?
    Om jeg får den tilbake og lyden er der enda, blir jeg å rive den i stykker er jeg redd for:s

    Hjelpeløs her, faen det er så kjipt når nye ting ikke vill fungere. Noen som vet?

    Setter STOR pris på alle forslag og svar.
    Last edited by king_pedersen; 15-10-2008, 12:35.
    Mvh Thomas Pedersen
    -------------------------------------------
    1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

  • #2
    FLyttet da den passet bedre her.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Needer fortsatt hjelp, ingen sakkyndige her med peiling?
      Mvh Thomas Pedersen
      -------------------------------------------
      1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

      Comment


      • #4
        Hva slags durelyd? Fra cd drev eller høyttalere? Kjipt når sånnt skjer.

        Comment


        • #5
          "dure" lyden kommer fra selve spilleren, ikke høytalerne.. kan overdøve den med musikk.
          "Dure" llyden høres ut som om cd platen spinner på 20 000 rpm, skikkelig kjapt værtfall :s
          Mvh Thomas Pedersen
          -------------------------------------------
          1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

          Comment


          • #6
            Hmz... Merkelig.. Den står ikke i press da? Kunne liksom sett for meg at den kan lage litt underlige lyder hvis den står i press, eller i en litt anstregt plassering...?

            Vet ikke. Bare en tanke.
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #7
              kan være at lyden forplanter seg ut i ramma ja om den står i klem... prøvd fler forskjellige cd'er? opplevd noen som bråker mer en andre på orig spilleren i min bil, skjevt lag med lakk eller noe slikt freaky kanskje...

              Comment


              • #8
                Skal se når jeg får den tilbake på mandag, men om den ikke klarer å spille av brente cder av forskjellige produsenter så opphever jeg kjøpet!
                Mvh Thomas Pedersen
                -------------------------------------------
                1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

                Comment


                • #9
                  Fikk bilen igår og fikk satt in DvDspilleren, den funker nå fint som faen

                  Men er det noen som vet hvordan i helve*** man får skrudd av Demomode sånn at den er av for alltid, den kommer på hver gang jeg skifter cd nå, gud det er irriterende..
                  Mvh Thomas Pedersen
                  -------------------------------------------
                  1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

                  Comment


                  • #10
                    ta ut cd`en og hold inne volumknappen til det kommer opp nesten blank skjerm. så trykker du på off øverst i hjørnet til venstre på skjermen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by golfnos View Post
                      kan være at lyden forplanter seg ut i ramma ja om den står i klem... prøvd fler forskjellige cd'er? opplevd noen som bråker mer en andre på orig spilleren i min bil, skjevt lag med lakk eller noe slikt freaky kanskje...
                      eller kanskje en billig cdr/rw da disse er billige bl.a pga at de ikke er skjært så nøyaktig (mer ubalansert vekt)
                      -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                      -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                      -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                      -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                      Comment


                      • #12
                        Okei, takk for svar.. skal teste ut når jeg kommer i bilen
                        Mvh Thomas Pedersen
                        -------------------------------------------
                        1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

                        Comment


                        • #13
                          det kan jo også være at det er høy temp inni dashen din.. disse mener jeg har innebygd kjølevifte som støyer no jævlig
                          -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                          -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                          -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                          -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                          Comment


                          • #14
                            Har denne spilleren i min bil. å den støyer litt når viten går men ikke så mye att det er plagsomt, du hører den så vidt hvis du ikke hører på musikk. kjører du sammtidig så hører du den ikke. etter min mening dah. hehe.. vet også att den kan lage en algs "dure"lyd hvis den får bare bittelittegranne press på undersiden. holder med en kalbem som ligger feil. utenom det så er det er utrolig god spiller etter min mening. men savner 1 stk rca utgang til subb. har bare frand og rear\subb ut.

                            Hvis du trenger mere hjelp med spilleren så send en PM.
                            MTX Stinger Alpine

                            MTX VW Golf 3 1998 STV.

                            Comment

                            Working...
                            X