Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg aner IKKE?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg aner IKKE?

    Hei,

    Jeg har nettop handlet ny sub & forsterker. Lyder godt når det virker .

    det jeg har gjort:

    - Skrukket kabel fra positiv strømm
    - Jordet kabel i setebelte feste
    - trekt bak remote og phono kabler.
    - koblet alle tinga riktig på forsterkeren!
    - men subben spiller griselavt.
    - forsterket lyset lyser.


    jeg har prøvd å fikse problemet med følgende:
    - Ny spiller
    - ny signal kabel
    - ny forsterker
    - bytta og stilt på allemulige ting og tang på spilleren.

    Jeg vet at elementet virker. har hatt den i bilen til en kompis og der spilte den fett.

    Er det noen som har noen tips?

    Raymond
    Last edited by et_eller_annet; 26-05-2007, 20:56.

  • #2
    Hva med å ta turen innom der du har kjøpt utstyret? Lettere å løse problemet når man ser det
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      yeps

      har tenkt på det....

      Comment


      • #4
        Hvilken kasse bruker du? Lukket? Hvilken bil står det i? Er ampen stor nok til å drive elementet? Hvilket merke dreier dette seg om? Hva står Gain på, på ampen?
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tommen View Post
          Hvilken kasse bruker du? Lukket? Hvilken bil står det i? Er ampen stor nok til å drive elementet? Hvilket merke dreier dette seg om? Hva står Gain på, på ampen?
          Elementet står i en lukket kasse. Bilen er en Opel Vectra B, lik din. Ampen er plenty stor nok.
          Merke er Rainbow.
          Den har ikke gain, men er en bryter inni forsterker som kan settes av på. Den skal kun settes på dersom spilleren gir et veldig lavt signal. Spilleren gir 2,2 volt ut, og vi har prøvd å sette på bryteren men har ingen virkning.

          Jeg har prøvd med min forsterker i bilen hans, og det fungerer like dårlig. har også prøvd subben hans i bilen min på min forsterker. Det spillte utmerket!

          Vi har lekt oss frem med jordingspunkter og tilogmed dratt minus helt frem til batteri, uten at det har noe å si.
          Har å prøvd å bytte ut både spiller og signalkabler uten hell.

          Dette virker som et stort mysterium spør du meg!
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            Oki. Sedan og lukket kasse er ikke noe å si hurra for, så lenge elementet peker inn mot skiposeluka og er HELT tetta rundt så det ikke kommer luft i bagagerommet, da funker det med lukket. Nei går for 4 ordnings båndpasskasse. Testa mine HX300D jeg også i lukket kasse, anbefalt kasse, i Vectraen på en SS TRA 1000.2 amp og det spillte ræva..Er bare båndpasskasse som gjelder i Sedan spør du meg
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #7
              joda, men elementet spiller ikke som det skal, og det er nå første prioritert! hehe

              Såvidt det beveger seg... spillte heeeeeeeeeeelt annerledes i min kjerre!
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Det er jo ikke elementet det er noe galt med, det har dere jo eliminert ved å teste i hverandres bil. Men hvorfor ikke ta en snakk med Glenn, så kan han sikkert finne feilen da han kjenner disse forsterkerne godt.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Jepp, vi skal ned dit på tirsdag.. var han det ble handlet hos..
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    Hugs å fortell oss feilen då
                    Golf 2 GT 91-mod
                    Hertz Pioneer Audioson

                    Comment


                    • #11
                      emme titelen din var elendig... det meste tyder på noe feil i elektronikken hvis ikke det er en spesielt meny for å justere gain som allrede andre har nevnt. Den brytteren du nevner er nok for å besteme gain ja men at den ikke gjør noe forkjell tyder på feil egentlig... ja, like til!!
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tommen View Post
                        Så lenge elementet peker inn mot skiposeluka og er HELT tetta rundt så det ikke kommer luft i bagagerommet, da funker det med lukket.
                        Mener du at elementet skal stå innat seteryggen på en måte? Dette virker jo litt fjernt siden elementet beveger seg når det spiller. da vil jo seteryggen stoppe bevegelsen i elementet? Skal i gang med noe liknende selv snart, så bare lurer

                        Comment


                        • #13
                          Det som var problemet i denne bilen, var ganske enkelt at i og med at spilleren hans har forholdsvis lav spenning på utgangen må man dra på endel før spilleren gir nok spenning på utgangen til at forsterkeren til subben begynner å sparke fra. Denne forsterkeren er uten preamp, noe som medfører at den ikke har justering av gain. Inni forsterkeren sitter det en dip switch, denne kan vippes på for å få noe gain på inngangen.
                          I og med at høyttalerne var koblet direkte på spiller, og av elendig originalkvalitet, fikk man en svært høy grad av forvregning veldig tidlig. Dette medførte at bassgjengivelsen ble maskert av skrikende høyttalere inni bilen.
                          Nå skal høyttalerne byttes ut, så får vi se hvordan det hjelper. En separatforsterker til høyttalerne er selvsagt beste løsning, og det ser nok ut til at det kan bli veien å gå uansett.
                          Ellers er det et par småting vi må kikke på før det er helt oppe å gå.

                          Glenn
                          Glenn Solie

                          Frittstående konsulent

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by RuuDpus View Post
                            Mener du at elementet skal stå innat seteryggen på en måte? Dette virker jo litt fjernt siden elementet beveger seg når det spiller. da vil jo seteryggen stoppe bevegelsen i elementet? Skal i gang med noe liknende selv snart, så bare lurer
                            er nok ikke helt det han mente. elementet må selvfølgelig få spille fritt.

                            du må lage en vegg som skiller bagasjerommet. fest kassa i den veggen, og la elementet spille inn i bilen. viktig å få det tett.
                            96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                            Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                            tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by MariusFa View Post
                              er nok ikke helt det han mente. elementet må selvfølgelig få spille fritt.

                              du må lage en vegg som skiller bagasjerommet. fest kassa i den veggen, og la elementet spille inn i bilen. viktig å få det tett.

                              Funker det om jeg lager den veggen bak kassa? sånn at jeg fester denne veggen på baksida av basskassa, så det ser ut som det er en hel vegg istedefor en basskasse? eller må den veggen gå paralelt med veggen på basskassa som subben er festa i?

                              Comment

                              Working...
                              X