Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer F900BT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer F900BT

    Heisann

    Driver og setter inn en F900BT i bilen og lurer på ett par tingføles som dumme spørsmål men)
    MÅ en koble via tenning på denne? Finner nemlig ikke ut åssen i h****** en slår den av utenom

    Hvordan kobler man slik at en kan se film mens en kjører på denne, konstant jord eller konstant pluss?

    Mvh
    Odd Hauge

  • #2
    Aner ikke hvordan du slår av spilleren..

    Men du må koble konstant jord til den, så får du sett dvd.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Du må koble rød til tenninga som vanlig. Da vil den slå seg av når du vrir av tenninga.
      Om du kobler rød til konstantstrøm vil den trekke strøm selv om den står i "off" modus.

      Håndbrekks kabelen (lysegrønn) skal kobles til jord.

      Comment


      • #4
        Fant ut at den måtte på tenninga ja, litt kjedelig Men satte bryter på jeg istedenfor, er startseperre så det blir mye dilldall når ting står på tenninga. Fant ut det med den lysegrønne også men er det slik at GPS sensoren sier at du er i fart og derfor ikke får sett DVD allikevel? Har ikke montert ferdig ennå men leste det en plass mener jeg..

        Takk for all hjelp også forresten

        Comment


        • #5
          Originally posted by Odd Hauge View Post
          Fant ut at den måtte på tenninga ja, litt kjedelig Men satte bryter på jeg istedenfor, er startseperre så det blir mye dilldall når ting står på tenninga. Fant ut det med den lysegrønne også men er det slik at GPS sensoren sier at du er i fart og derfor ikke får sett DVD allikevel? Har ikke montert ferdig ennå men leste det en plass mener jeg..

          Takk for all hjelp også forresten
          Har ikke vært slik på tidligere modeller så tviler på at det er forandret

          Comment


          • #6
            Finner det straks ut

            Comment


            • #7
              Finnes det ikke bare en "source" knapp som kan holdes inne dersom du ønsker å skru av enheten da? Gaaaanske vanlig på det meste, så tenkte det kanskje også var tilfellet med denne modellen..?
              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Originally posted by thomasekeli View Post
                Finnes det ikke bare en "source" knapp som kan holdes inne dersom du ønsker å skru av enheten da? Gaaaanske vanlig på det meste, så tenkte det kanskje også var tilfellet med denne modellen..?
                På pioneer sine navi enheter får du ikke skrudd de fullstendig av. Du får slått de på en "off" modus som er mer som en standby modus.

                Comment


                • #9
                  Må på tenninga for å få den av ja. Kom inn til valg av språk på DVDen jeg prøvde med men ikke lenger, tror det var DVDen og ikke spilleren som ikke var helt med, skal prøve med flere i morgen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                    På pioneer sine navi enheter får du ikke skrudd de fullstendig av. Du får slått de på en "off" modus som er mer som en standby modus.
                    Aha! I see. Jeg har ikke holdt så mye på med Pioneer sine navi-enheter. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Strålende!



                    PS. Da er vel kanskje egen bryter beste (eneste?) løsning om man ikke vil ha den på tenninga da ja..
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Har mest sannsynlig fått litt mer tull med denne Har "dynamostøy" hele tiden nå uansett hva jeg gjør..

                      Jordingspunktet for forsterkeren er i setebeltefeste og skal være plenty bra nok
                      Har prøvd med phonokabel utenom alt elektrisk i bilen-fremdeles støy
                      Spiller er jordet på batteriet
                      Har prøvd med forskjellige forsterkere, suser mindre med en billig Hifonics sak jeg har men rimelig heftig når jeg bruker Pioneer PRS-D2100T som er den som er tiltenkt komponentsettet

                      Så kan dette høres ut som jordingsbanene eller noe i spilleren er gåen? Har hatt problem med pioneer spillere tidligere på den biten så..

                      Comment


                      • #12
                        Har opplevd at kamerater har brent helt nye spillere sånn, eller jordingsbanene da.
                        Dårlig jordingspunkt ville jeg tro, slutta å jorde i karosseri for lenge siden, men kjedlig case du har fått, med ny spiller og greier.
                        Som en midlertidig løsning kan du jorde signalkablene i spilleren da, men må nok på reperasjon, er ikke dyre saken å fikse, men prøv å få det på garanti
                        1993 BMW 318is coupe

                        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                        Comment


                        • #13
                          Hadde noe krøll med en høytaler som slo i jord på kontaktene så lurer på om det er saken.. Signalkabeljording funker ikke, har hatt en stinger ground loop på men da ble lyden helt dust og det susa ennå. Får det nok på garanti håper jeg, kjøpt på bilradiospesialisten nesten nettopp

                          Comment


                          • #14
                            Har nå fått denne tilbake fra service hos servicesenteret i Ålesund der de byttet en sikring og funksjonstestet denne. Servicemeldingen sa at jeg skulle forbedre jordinger før jeg satte den i igjen så jeg har gått over alle jordinger og slikt i dag og det er nå så bra som jeg får til. Ingen susing lenger å jeg var i ekstase helt til jeg hadde kjørt 500 m og spilleren restarta seg selv. Har prøvd opp å i mente å så lenge bilen står rolig, også på tomgang, går det fint men med en gang jeg begynner å kjøre slår den seg av å på konstant. Kommer såvidt innpå musikklista igjen så restarter den igjen Noen som har noen ideer?? skal maile servicesenteret også nå straks

                            Comment


                            • #15
                              Dårlig kontakt på et eller annet i ISO-pluggen?

                              Comment

                              Working...
                              X