Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskant-valg ? Nu tips..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diskant-valg ? Nu tips..?

    Hei!

    Er litt på utkikk hva det finnes av go kvalitet av diskanter på markedet til grei pris.. Hvilke prisklasse , tja si det. Kanskje ikke no mer enn 3storelapper for paret!

    Ønsker litt mer fyldig , varme , fremhevne diskant. (bruker nu Seas R25T)..

    Kikket litt på Brax Matrix 1.1 eller Hertz Mille ML280..

    MÅ ha noe som er delvis i samme størrelse som seas diskantene pga A-stolpen monterings-hullet.. (kan utvide det så vidt ,men ikke mye).

  • #2
    Når du sier fyldig og varme, så tenker jeg med en gang på Morel sin MT23. Koster under 2000 for paret mener jeg. Har de i bilen selv og er knallfornøyd!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      etter som jeg har forstått det så er morel rimelig rund i kantene,så vist han ønsker en litt mere fremhevende diskant,så er kanskje ikke morel det rette valget? dette handler selvsagt om smak og behag. hertz sin 280 diskant er den første diskanten jeg har hatt,som er skikkelig detaljert,fremhevende og som ikke lager den irriterende ssssssssssss lyden.
      den seas diskanten du har nå,blir rene mellomtonen i forhold til hertz sin mille diskant.
      Last edited by Jonny.B; 27-05-2007, 11:39.
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jonny.B View Post
        den seas diskanten du har nå,blir rene mellomtonen i forhold til hertz sin mille diskant.
        skjønner ikke "helt" hva du antyder her nu... så den seas diskanten spiller på en måte mer "mellomtone" enn f.eks hertz sin ?

        Vil du forklare litt nærmere ?

        Er utrolig fornøyd med mine AD 3.5" mellomtone, kan faktisk syns at di også spiller litt for mye av og til på mellomtone delen..... hehe

        Comment


        • #5
          det var bare en talemåte...
          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

          Comment

          Working...
          X