Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høytaller bytte i Alfa Romeo 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høytaller bytte i Alfa Romeo 156

    Hei,

    Jeg skal inn med et Focal komp sett i dørene foran på min 156. Originalt så er det komp sett der.
    Vet noen hvor delefilteret sitter eller er det bare en motstand som sitter på en av høytallerene originalt?

    Ser at jeg kan ta ut mellomtonen ved å løsne dekselet foran mellomtonen, er det også mulig med diskanten eller må jeg av med hele dør dekselet?

    brian

  • #2
    eneste "filteret" som sitter i disse bilene er en kondensator i serie på diskanten, ikke noe løst filter..
    for å komme til diskanten trenger du vel bare å løsne dekselet rundt dørhåndtaket, og midbassen kommer du til ved å løsne grillen foran (sitter klipset 3 steder og et "låsespor" på det fjerde), deretter skru ut de 4 skruene som holder 6,5"eren

    er hvertfall slik i min bil (2000-modell), men vet ikke om du har samme modell som meg
    Min facebokside: Custom Car Audio

    Comment


    • #3
      Hei, takk for svar, har nesten samme som deg, har en 2001. Stemmer nok som du sier.

      Men et annet spørsmål. Er det noen i oslo/akershus som har "spacere" mdf ringer som jeg kan ha bak mine 6.5"?

      Comment


      • #4
        dette har installbay.no på lager http://installbay.no/index.php?cPath=67_84
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • #5
          Sikkert feil sted å spørre men installbay er de oppe på lørdager? Tenker da på hamar eller tønsberg.
          Ser ikke noe på sidene deres om at de har oppe i helger.

          Comment


          • #6
            jeg vet de har starta med lørdagsåpent i hamar, noe jeg hørte da jeg var innom en tur
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

            Comment


            • #7
              noen ideer om åpningstider?

              Comment


              • #8
                10-14 i tønsberg
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  tror det er samme tid i hamar
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by simso View Post
                    tror det er samme tid i hamar
                    Hamar har begynt med Lørdags STENGT , ikke åpent på lørdager i vinterhalvåret. Tønsberg er åpent på Lørdag fra 10 til 14 og 10 til 17 på hverdager.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Morsomt å se at det er flere her med Alfa, legg gjerne ut bilder av innstalasjonen i bilen din, Brian

                      Comment

                      Working...
                      X