Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til design av bagasjerom. Audi a3!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til design av bagasjerom. Audi a3!

    Noen har kanskje sett prosjekt tråden min, om byggingen av min Audi A3 2004 mod. http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11
    Til nå har jeg stort sett fokusert på dører få det fint inne i bilen før jeg tok tak i bagasjerommet. Så nå skal jeg begynne på dette, siden det nå er vår og varmt i luften og jeg ikke har noe sted å stå inne

    Det som skal få plass er:
    2X Alpine Mrd-f545
    2x Alpine Mrd-m605
    Alpine PXA-H701
    Stinger Expert 1,2f kondensator.
    Div kabler og sikringsblokker osv.
    2X subwoofer av et eller annet slag.

    Noen kriterier
    Jeg vil helst ha et flatt "gulv" for at man skal kunne ha ting i bagasjerommet.
    Jeg vil ha forsterkerne synlig, med glass eller noen andre fikse ideer.
    Subkassene bør kunne taes ut.
    Jeg vil ha en enkel konstruksjon laget av mdf (evt andre tresorter) og glassfiber. (minst mulig glassfiber pga mye pussing)Jeg kan ikke sveise så dette er ganske usansynlig at jeg kan få gjort.
    Det skal helst trekkes i filt muligens med detaljer av andre innslag eller noe annet som vil se rått ut!
    Jeg vil at forsterkerne skal ligge symetrisk..
    Jeg kan bruke reservehjuls brønnen, selv om det ikke er så mye plass der.

    Jeg tror jeg akkurat kan få plass til en mrv-m605 og en mrv-f545 ved siden av hverandre på langs, som på skissen under. Det er de blå strekene som er forsterkerne..

    Bilde av bagasjerom


    Bagasjerom litt dempet..Og den lille plassen i reservehjulsbrønnen.


    Et forslag på en enkel, men litt kjip løsning. Her kommer alle kablene langs den røde streken i midten av bagasjerommet hvor også sikringsbokser og DSP'en må ligge.


    Her kan man få en idee om hvor store forsterkerne er i forhold til bagasjerommet.


    Så hvis noen kunne kommet med tips eller forslag til hvordan jeg kan lage et fett bagasjerom, som er pent og funksjonelt og sklir inn med resten av designet i bilen.
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    Hva med denne da?

    Focal
    Mosconi
    Pioneer

    Comment


    • #3


      det er 4 forsterkere det er snakk om ja?

      Lag ett hevet helt flatt gulv, med kasse under til to av forsterkerene, dsp, sikringer og kondis. Og kjøp 2 stk 10" som trenger knøttlita kasse (evt monter med magneten ut..) de to siste forsterkerene setter du i side veggene.. eller du setter du bak subkassen mot seteryggen..
      Vet ikke helt dybden på bagasje rommet ditt og hvorfor du trenger plass, evetulet hva du trenger plass til.. litt forskjell på barne vogn og en pc bag liksom
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        Trenger ikke mye plass, men kan av og til være greit med litt. Planen er 2x10 eller 2x12 basser med magnetene ut. Tanken er peerless xxls som liker knøttsmåkasser og som passer forsterkerne.
        Jeg vil jo gjerne at det skal se litt show ut, så vil jo helst vise frem hva jeg har av forsterkere. (ja, det er 4 stk)
        Jeg vil heller ikke demontere noe i bagasjen, for alt sitter litt for godt. Så vil bygge utenpå.. Jeg kan jo evt putte alt av koblingsutstyr og DPS i reservehjulsbrønnen og ha alle forsterkerne i gulvet.

        Men det er ikke et must av gulvet er helt flatt.
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #5
          4 forsterkere flatt i gulvet da, og ca halvparten av de nermest setet gjemt under sub kassa ? forholds vis greit og få til og skulle en tro.
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            Forslag

            Hva med dette?

            Du har 2 12" i sidene og 4 forsterkere i gulvet.
            for og pynte på det kan du jo ha noen neon lys og evt en kondensator som blinker etter bassen.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Da har trådstarter selv vært på en liten runde i Drammen, og vi har kokt opp noen ideer sammen
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Mmm.. Sammen..
                Dette blir nok bra skal du se.
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  blir spennende og se hvordan dette teamet vil fungere sammen. har høye forhåpninger til mye skitsnakk, og matpause på snappys? hehe
                  Last edited by hc_tk; 20-04-2008, 00:51.
                  Prosjekt SQ Audi A3

                  Comment


                  • #10
                    Hvordan kan du tenke sånn? :P hehe

                    Har som sagt et par ideer til hvordan vi skal få til noe
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Ja det er mye prek å lite action med de gutta

                      Comment


                      • #12
                        blir nok bra dette så! jeg gleder meg iallefall!
                        Prosjekt SQ Audi A3

                        Comment

                        Working...
                        X