Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp med Alpine CDA-9887R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp med Alpine CDA-9887R

    Hei dette er litt flaut og spørre om, men siden jeg er så ny innen bilstereo så må jeg nesten bare få det ut..

    (Jeg vet jeg har koblet feil kabel jah)

    Det som skjer er at spilleren ikke vill lagre instillingene jeg setter på, og den husker ikke vilket track jeg var på. han jeg kjøpte den av(var på en hifi sjappe) Sa du har kobla feil ledning, da jeg satt jeg igjen med et annet spørsmål, hvem. Men det hadde han ikke tid til og vise meg.. Så har du noen en fiks ide hvem ledning jeg har koblet feil?


    i og med jeg ga litt for spilleren, så vil jeg ikke leke petter smart med alle ledningene og gjøre noe tull. så jeg spørr de som kan..

    takker for svar.
    Last edited by Sir10n; 17-10-2008, 00:53.

  • #2
    På noen biler så må du bytte om den røde og gule ledningen på ISO-kablen. Antar du har koblet rød på rød og gul på gul. Kan hende du må koble rød på gul og gul på rød. På min Opel må jeg gjøre det.
    Andreas Henriksen
    Citroën C4 2006
    Pioneer ODR, Mcintosh og B2

    Comment


    • #3
      Bytt om rød og gul! Den gule skal vel ha direktepluss og den røde gå via tenning. Sikkert omvendt hos deg
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by andreash View Post
        På noen biler så må du bytte om den røde og gule ledningen på ISO-kablen. Antar du har koblet rød på rød og gul på gul. Kan hende du må koble rød på gul og gul på rød. På min Opel må jeg gjøre det.
        På Volkswagen må en gjøre det samme
        Mvh
        Tufte's hotline

        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

        Comment


        • #5
          Forskrudde tyskere
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Ah, fantastisk, Har vw passat.. sa da stemmer det sikkert.. evig takknemelig for hjelp=)

            Comment


            • #7
              har dratt en ny 2,5mm2 fra batteriet og sikra den med 10 eller 15 amp jeg, og kobla rød og gul fra spiller direkte på den jeg lettvinnt..

              Comment


              • #8
                Står ikke spilleren da å trekker strøm hele tiden, dvs at du må fysisk slå den av selv om den ikke skal gjøre det?
                Sture Vedal

                Comment


                • #9
                  joda,det stemmer det.

                  Men samtidig kan du lytte lengre til musikk når motor er av da det bare er spilleren som trekker strøm.
                  Gjør det samme med jord også så er du nesten garantert bedre lyd og mindre støy

                  Comment


                  • #10
                    jeg har en trestilings bryter som jeg bruker, se bilde
                    Attached Files
                    VW Golf 4
                    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                    Simen Sormbråten

                    Comment

                    Working...
                    X