Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva synes dere jeg bør gjøre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva synes dere jeg bør gjøre?

    sitter å grubler på dette oppsettet mitt jeg da..

    nå har jeg to stk Focal frontsett her.

    hadde 165v2s liggende, men bilen jeg har kjøpt har hadde ikke plass til dem, så jeg gikk til innkjøp av 165v slim også.
    dette var for godt over ett år siden da tanken på å lage noe i glassfiber var fjern.

    nå har jeg altså plass til 165v2 forran.

    så jeg lurer på hva jeg skal gjøre med slim settet? har noen muligheter.

    Selge det og kjøpe meg mellomtonen og delefilteret til FOCAL 165V3E? hvis jeg får kjøpt dette løst noe sted? da altså kun ha frontsett.

    Putte bassmellomtonene bak, i "dørene" altså mellom b og c- stolpen. (2seter)
    for å få litt fylde bakfra? dumt?

    er det mulig å koble kun ett element på ett to veis delefilter? altså å droppe å koble på diskanten? mener å ha lest at dette er fyfy.. kan jeg evt bruke en motstand lik diskantens motststand? eller er aktiv deling eneste mulighet?


    ute etter best mulig lyd.

    Edit: slenger med ett spørsmålk til: brokobling? hva gjør det med lyden? synes det høres annerledes ut, selv ved lavt volum..

    mvh
    Marius
    Last edited by MariusFa; 31-05-2007, 20:01.
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

  • #2
    Originally posted by MariusFa View Post

    er det mulig å koble kun ett element på ett to veis delefilter? altså å droppe å koble på diskanten? mener å ha lest at dette er fyfy.. kan jeg evt bruke en motstand lik diskantens motststand? eller er aktiv deling eneste mulighet?


    ute etter best mulig lyd.



    mvh
    Marius
    dette her er ingen problem... noe annet er bare tull 2 veis delefilter består av " 2x 1 veis filter" i en "felles box".

    om du ikke får noen flere svar så skal jeg skrive mer seinere
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      send meg pm med pris om du vil selge noen av frontsettene

      har veldig lyst å prøve et slikt
      *VW Passat 2,0 TDI*
      VW Golf II 1,8 - solgt
      Nissan Cherry GTT - kjilt
      VW Golf III VR6 - solgt

      Comment

      Working...
      X