Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støyproblem i stereoen! Hjelp :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støyproblem i stereoen! Hjelp :)

    Hei! Har kjøpt meg en Vectra B 96 modell, og har kobla opp anlegg.
    Focal front og bakhøytallere, 12'' kicker, 4kanals og monoblokk + batteri bak.

    Nå er alt koblet opp, men sliter med et problem. Når volumet er 0, er det en surrelyd i alle høytallerne, inkludert subben. Og når jeg skifter sang på en CD, smeller det veldig høyt.
    Og et annet eksempel; når jeg skrur på nødlysene, hører jeg tikkingen i høytallerne.....

    Dette virker som et typisk jordingsproblem, men har jordet i setebeltefestet som skal vere bra? (Er ikke ekspert i dette området)

    Men kan det eventuelt være at CD spilleren er dårlig jordet med orginaljordingen?

    Mvh Sindre, håper på svar!
    Last edited by RuBiDiUm; 03-11-2008, 22:08.

  • #2
    Kan være det ja, kan også være signal kabelen som får støy fra strømledningen.
    Har du lagt de på samme side av bilen?

    Comment


    • #3
      Nope

      Nei, phono ligger på høyre side og strøm ligger på venstre side.

      Comment


      • #4
        Dynamostøy da?

        Comment


        • #5
          (Er noob på dette)
          Sååå, vet ikke helt hva dynamostøy vil si :S

          Men kan si det slik, alt jeg gjør av eletriske ting, hører jeg på stereoen.
          Lys, blinklys, nødlys, varme osv.

          Comment


          • #6
            Bump

            Har nå testet å jorde batteriet bak med - polen i batteriet framme, fortsatt samme støy.......

            Comment


            • #7
              Åssen spiller har du?

              Comment


              • #8
                Har en kenwood spiller

                Comment


                • #9
                  Ah se her ja, spam!

                  Ser ut som adminsa må slå på noen filtre!
                  Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                  Brenden Consulting:
                  - Lager websider

                  Comment


                  • #10
                    tror ikke det er fordi spilleren er en kenwood(har en selv eller 2 faktisk)

                    men hvis forsterker er skrudd fast i schassi så kan dette skje.
                    hadde jeg vært deg så hadde jeg koblet spilleren til egen jordkabel og + kabel fra batteri.

                    hvis du søker på forumet så er dette med knitring og poff lyder vært oppe noen ganger

                    Comment


                    • #11
                      Prøv å bytt jording til spilleren. eventuelt også pluss. det du kan gjøre er å strekke nye ledninger fra batteriet forran å rett til spilleren. pluss og minus. hvis dette ikke funker så kan du prøve med en gound loop mellom phono kablene å forsterkerene.


                      hvis ikke dette hjelper så send meg en PM så skal jeg prøve å hjelpe deg
                      MTX Stinger Alpine

                      MTX VW Golf 3 1998 STV.

                      Comment

                      Working...
                      X