Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fronthøytalere / Sub faller ut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fronthøytalere / Sub faller ut

    Hei,

    Jeg har et lite problem med anlegget, og bare så det er sagt med en gang, jeg har ikke mye peiling på dette

    Det har seg slik at når jeg har volumet lavt, så faller begge fronthøytalere og sub bort i ny og ne. De kommer tilbake igjen hvis jeg f.eks kjører i en hump, eller svinger brått. Dette varierer. Men de kommer uansett på igjen dersom jeg skrur opp volumet en god del.

    Jeg har sjekket alle kabler både til forsterkeren og til høytalere/sub, og de sitter godt festet. Hva kan være problemet her? Rett og slett forsterker som er konket ut, eller signalet fra spiller til forsterker?? Bakhøytalere er koblet direkte til spilleren og de fungerer alltid...

    Mvh
    Kjell I

  • #2
    ta ut spilleren og sjekk kablene bak først

    Comment


    • #3
      Skader heller ikke å skru opp forsterkeren for å gjøre den helt ren en gang i blandt!
      Terje Lie
      99 53 66 00
      terje_lie@yahoo.no

      Comment


      • #4
        høres ut som du har vakkel/kontakt av på

        en kabel kontakt som er dårlig hvis du er heldig.

        eller inne i forsterker hvis du er uheldig

        Comment


        • #5
          kan være strømkablene til ampen(e) som det kan være dårlig kontakt på.
          kan tenkes at det er rundt sikringen forran, kontakten blir såpass dårlig når strømtrekket er lavt men når du øker opp volum og strømtrekk blir kontakten såpass grei at den holder til å kjøre ampen.

          ville sjekket alle punkt på kabelen.
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment

          Working...
          X