Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge sub/forsterker i gulvet på 03 Civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge sub/forsterker i gulvet på 03 Civic

    Har en JL Audio 10W6v2 eller hva den nå heter liggende som jeg vel strengt talt burde begynne å få montert i bilen nå. Bilen er iallefall en 03 civic (3 dørs hatchback) og jeg har ikke noe større behov for å ha reservehjulet montert om dette er et problem. Jeg ønsker å ha systemet mest mulig integrert og har ingen ønsker om å ha bokser eller noe lignende oppe i "dagen".

    Jeg kjøpte den største firekanalers digitale forsterkern til Alpine for å drive denne (brokoblet) i 2ohm (tror det var dette jeg ble anbefalt) samt mine MB quart referanse fronter. Både forsterker og 10" elementet skal bygges ned i gulvet som sagt slik at det får en naturlig høyde, jeg tenkte også å montere noe beskyttende stenger eller plater over disse for å beskytte slik at jeg kan bruke plassen til å transportere utstyr også uten at det går utover det som er innebygget. Evt en plexiplate over forsterkeren.

    Hvor mye pes er det å få til en slik skikkelig løsning? Alt av kabler er allerede dratt bak, jeg har også MDF og sponplater i forskjellige tykkelser samt dempematter av høy kvalitet. Jeg ønsker å holde vekten på et minimum dog, mye pga hvilken type bil dette er. Jeg vil ha god lyd men ikke på bekostning av bilens kjøreegenskaper!

    Annet alternativ er å få noen andre til å gjøre jobben, men dette blir vel kjapt kostende endel penger?

  • #2
    du kan høre med planethifi, de ligger i industriparken på byåsen/romuslia..de bygger anlegg så vidt jeg vet.
    http://www.planethifi.no

    Comment


    • #3
      Har snakket med de, de sku ha over 5000, noe som blir litt uaktuelt, jeg kan knote mye og holde på lenge for 5000 kroner Spesielt når det ikke er snakk om annet enn å lage selve boksene de to tinga skal ligge i samt gulvet oppå. Teppeinntrekking, foring og montering av kabler gjør jeg jo selv, samt matrialet har jeg jo også kjøpt inn. Men takk for tipset non the same.

      Comment

      Working...
      X