Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innspiling av sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innspiling av sub

    Kjøpte 2 nye kickere for en liten stund siden, og jeg vet jo at alt sånn burde spilles inn.
    Men jeg har skrudd opp ganske høyt allerede for og høre hvordan det ble osv:P
    Men det jeg lurer på da, er det forsent for meg og spille dem inn nå da?
    eller er det liksom ikke noe vits nå?

    Vet jeg er noob så det er sagt

  • #2
    DEt er ingen ting i veien for å spille de inn med å spille musikk som normalt, så lenge du ikke presser de så du hører det låter fælt. Innspilling dreier seg bare om å spille med elementene til alt har "gått seg til", blitt myknet opp.
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      okey
      takker

      Comment


      • #4
        Å spille inn en subwoofer er ikke et valg man kan ta, det går av seg selv.
        Spill så høyt du vil fra første sekund, men som alltid; ikke høyere enn at det fortsatt låter rent.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Originally posted by Dag Johansen View Post
          Å spille inn en subwoofer er ikke et valg man kan ta, det går av seg selv.
          Spill så høyt du vil fra første sekund, men som alltid; ikke høyere enn at det fortsatt låter rent.

          Mvh
          Dag Johansen
          Tjah, om du drar veldig hardt på den første timen så er det en større sjangse for at noe sprekker pga det er for stivt.

          Jeg pleier å bruke en 1-2timer med moderat volum, slik at elementet beveger seg greit, men ikke bunner, etter det er det full rulle, dess mer du kan voldta, dess fortere blir det innspilt
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            Tjah, om du drar veldig hardt på den første timen så er det en større sjangse for at noe sprekker pga det er for stivt.

            Jeg pleier å bruke en 1-2timer med moderat volum, slik at elementet beveger seg greit, men ikke bunner, etter det er det full rulle, dess mer du kan voldta, dess fortere blir det innspilt
            Om ikke elementet tåler full belasting fra første stund vil det ikke holde særlig lenge uansett. Så er ingen fare med å guffe opp fra første svingning
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Jupp. Enkelte av T/S-parametrene forandrer seg, men det vil de også gjøre ved helt normale temperaturendringer som f.eks. om vinteren.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hifonic View Post
                Om ikke elementet tåler full belasting fra første stund vil det ikke holde særlig lenge uansett. Så er ingen fare med å guffe opp fra første svingning
                Bedre føre var ..
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  bevege seg må det gjøre for å få det innspilt.
                  men som nevnt ikke høyere enn at det fortsatt låter riktig,,,

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 2fastgt4 View Post
                    bevege seg må det gjøre for å få det innspilt.
                    men som nevnt ikke høyere enn at det fortsatt låter riktig,,,
                    Dette gjelder uansett om elementet er nytt eller 30år gammelt. Vrenger det, så ryker det
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Å spille inn en subwoofer er ikke et valg man kan ta, det går av seg selv.
                      Spill så høyt du vil fra første sekund, men som alltid; ikke høyere enn at det fortsatt låter rent.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      Rikti! faan det er vanskelig å forklare enkelte dette:P det er ikke et valg:P
                      MVH, Øivind Sandvik
                      sigpic
                      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                      www.sandviksbassogbongel.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        Dette gjelder uansett om elementet er nytt eller 30år gammelt. Vrenger det, så ryker det
                        yupp ,,,alt og altid

                        Comment


                        • #13
                          han ene på eltek sa det fungerte fint å presse elementet ned til det "knaset"litt.
                          Da er det ferdig

                          jeg spurte åssen det var med garantien da,fikk ikke noe svar på den nei.

                          IKKE Å ANBEFALE

                          Comment


                          • #14
                            Massere spideren litt korter inn inspillingsprosessen.
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment

                            Working...
                            X