Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! vinylen løsner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! vinylen løsner!

    Har bygget om dørene og fått dem trukket i vinyl1 fra installbay, men i disse varme dager har vinylen begynt å løsne et par steder.
    Er det noe jeg kan gjøre?
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    Ta en telefon til Kenneth og send de tilbake isteden for å rådføre deg på et forum.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay View Post
      Ta en telefon til Kenneth og send de tilbake isteden for å rådføre deg på et forum.
      Tar jeg ikke feil så har vel hc_tk bygd dørene selv og Erik Andre trekte de vel?


      Jeg har trekt mange deler med den vinylen tidligere med både den nåværende røde kontaktlimen og den gamle blå InstallBay hadde, og har ikke hatt noen problemer som jeg vet om, selv i disse varme dager.

      Hvor har det løsna? hvor mye? Du kan "reparere" det om du drar av vinylen og legger på litt lim, venter til det tørker, for så å legge det på igjen.
      Honda Civic
      Audison Thesis

      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

      Comment


      • #4
        aha, jeg som leste litt feil da Men da er det vel bare å ta kontakt med EA å få han til å fixe det
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Originally posted by RiZLa View Post
          Tar jeg ikke feil så har vel hc_tk bygd dørene selv og Erik Andre trekte de vel?


          Jeg har trekt mange deler med den vinylen tidligere med både den nåværende røde kontaktlimen og den gamle blå InstallBay hadde, og har ikke hatt noen problemer som jeg vet om, selv i disse varme dager.

          Hvor har det løsna? hvor mye? Du kan "reparere" det om du drar av vinylen og legger på litt lim, venter til det tørker, for så å legge det på igjen.
          Det er sant som Rizla sier, det var Erik Andre som trakk dørpanelene.

          Det som er litt vrient er at de forskjellige delene i dørpanelet er limt sammen og jeg vil absolutt ikke ta disse fra hverandre igjen..
          Vinylen har begynt å løsne i lommen i det omerådet som er streket rundt.
          Prosjekt SQ Audi A3

          Comment


          • #6
            Typisk problemområde Det går an å prøve å bruke en kanyle og sprøyte inn litt lim, se om du får det til å sitte da. På slike utsatte plasser er det veldig viktig å vente til limet er helt berøringstørt på begge flater før man begynner å trekke.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay View Post
              aha, jeg som leste litt feil da Men da er det vel bare å ta kontakt med EA å få han til å fixe det
              siden han ikke er profisjonell og ikke jobber med dette, gidder han sikkert ikke det. Den ene biten ble limt med det røde kontaktlimet når jeg var hos EA, men kompressoren streiket så han måtte låne utstyr fra audio-art. Så vet ikke hva de andre panelene er limt med, men det limet er tydeligvis ikke like bra.
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #8
                Det er nok da limt med det gamle blå limet vi hadde, det sitter ikke like godt som det røde i slike negative profiler. Men det røde har vi aldri opplevd har sluppet underlaget. Ta en prat med EA du, så løser det seg helt sikkert. Vinylen og limet står vi for, hvis han gjør jobben
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Det er nok da limt med det gamle blå limet vi hadde, det sitter ikke like godt som det røde i slike negative profiler. Men det røde har vi aldri opplevd har sluppet underlaget. Ta en prat med EA du, så løser det seg helt sikkert. Vinylen og limet står vi for, hvis han gjør jobben
                  Det hørtes ut som en mulig løsning. Men siden jeg må ta av dørpanelene igjen kan det være aktuelt med mer demping. Er det mulig å få et lite tilbud på dette? Dørene er dempet nok lag med BB, men trenger litt splen og bitoplast.
                  Ellers trenger jeg litt mer vibroplast til resten av bilen, men det har jeg ikke penger til enda.
                  Prosjekt SQ Audi A3

                  Comment


                  • #10
                    er det stor forskjell på rød og hvit kontaktlim? skal muligens støpe diskantene fast i a-stolpen så da må jeg trekke om hele muligens i lyst stoff. Så bruker da et lim til vinylen og a-stolpene. har ikke penger til begge typene :P
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hc_tk View Post
                      er det stor forskjell på rød og hvit kontaktlim? skal muligens støpe diskantene fast i a-stolpen så da må jeg trekke om hele muligens i lyst stoff. Så bruker da et lim til vinylen og a-stolpene. har ikke penger til begge typene :P
                      Den røde er sterkere enn den gamle blå. I problemområder (som ditt) vil den sitte mye bedre. Den har også en litt annen konsistens og er ikke like "seig" som den gamle.

                      Holder lenge med en liter til både a-stolpene og døren din.
                      Honda Civic
                      Audison Thesis

                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by RiZLa View Post
                        Den røde er sterkere enn den gamle blå. I problemområder (som ditt) vil den sitte mye bedre. Den har også en litt annen konsistens og er ikke like "seig" som den gamle.

                        Holder lenge med en liter til både a-stolpene og døren din.
                        Men hvordan er den hvite i forhold til den røde? Hvis jeg skal ha lyst stoff på a-stolpen, så er det kanskje ikke så fint med rødt lim :P
                        Prosjekt SQ Audi A3

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by hc_tk View Post
                          Men hvordan er den hvite i forhold til den røde? Hvis jeg skal ha lyst stoff på a-stolpen, så er det kanskje ikke så fint med rødt lim :P
                          Det røde limet kan verste fall synes gjennom lyst stoff, så kan være en fordel å bruke det hvite. Det røde hefter litt bedre enn det lyse visstnok.
                          Honda Civic
                          Audison Thesis

                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kan sikkert ta det om igjen med rød limet, og kompressoren min er oppe og går, men tiden rekker nesten ikke til å få gjort mindre justeringer på egen bil om dagen, men jeg ringer deg til uka jeg hans christian da trur/håper jeg ting har kommet i orden igjen.
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Erik André View Post
                              Jeg kan sikkert ta det om igjen med rød limet, og kompressoren min er oppe og går, men tiden rekker nesten ikke til å få gjort mindre justeringer på egen bil om dagen, men jeg ringer deg til uka jeg hans christian da trur/håper jeg ting har kommet i orden igjen.
                              Det høres bra ut. Har det bra travelt selv så, men neste uke har jeg "bare" jobben.. Men når jeg først tar av dørene vil jeg jo dempe litt. så må få tak i det også.. Men skal til Engen for å se på stoffprøver til uken også tror jeg så han skaffer sikkert noe. Det løser seg nok!
                              Prosjekt SQ Audi A3

                              Comment

                              Working...
                              X