Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp til ny kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp til ny kasse

    Blir å forandre litt på bilstereo bygget i bilen. Så da trenger jeg litt hjelp.

    Skulle hatt hjelp til å bygge en kasse. 22mm Mdf

    2 St 4" porter Kassen skal være totalt på 109 Liter

    Skal passe inn i en 855 stv. Kassa ønskes delt inn i 2 rom. Et til hvert element Eller hva nå som er beste løsning

    Bredde på kassa utvendig kan være 1.m og 10 Cm.

    Elementene er MDS ZR 12". 1200 Rms stk

    Dybde kan være inntil 38 Cm.

    Om noen i Drammen eller omegn, er rå på å bygge kasse. Så gi beskjed. Har bygd kasse tidligere, men har ikke noe sted å stå pr i dag. Haster litt. Legger inn bilde av elemen
    Så noen tall jeg kom ober. Noen skjønner sikkert de bedre en jeg

    Qts: 437

    Vas 56 L

    Fs: 27,5 Hertz

    En link til mål på kasse finner dere her.

    http://dev5.sites.dk/log/links/ZR-12%20x2%20vinklad.pdf


    Takker for alle innspill.



  • #2
    Jeg bor jo i Drammen da... Med mindre du vil dra til Dag Johansen (som er et råskinn på slikt), så kan jeg sikkert bistå litt.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Høres bra ut-

      Endelig. Har lagt inn en del poster rundt omlring. Uten resutat. Hva skal du ha for å bygge den kassa? Er ute etter en optimal kasse til de elementene. Har en kasse nå. men spiller mye brumlebass. Vet ikke om du skjønner noe ut av den linken jeg sendte. Tror disse elementene kan gi litt bass. Mdf kan jeg skaffe/ kappe til vist du har målene til meg.. Jobbet på monter så får gode rabatter der. Er litt usikker, men tror det skal være 2 4" porter i kassa. Kjører nå på en stk 4" port og det høres ikke helt bra ut.

      Comment


      • #4
        Elementene

        Noen som har vært borti disse elementene fra MDS? ZR12 er vist betegnelsen.

        Hvordan er MDS elementene når det gjelder ytelse.

        Comment


        • #5
          Originally posted by woodpile View Post
          Blir å forandre litt på bilstereo bygget i bilen. Så da trenger jeg litt hjelp.



          Qts: 437

          Vas 56 L

          Fs: 27,5 Hertz

          En link til mål på kasse finner dere her.

          http://dev5.sites.dk/log/links/ZR-12%20x2%20vinklad.pdf

          Er ett eller annet som ikke stemmer her.
          I linken står det helt andre parametre enn de du oppgir!?
          Det er dessuten litt lite parametre for å regne skikkelig på kasse og port til de elementene.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            hhar nå hatt desse: http://mds.se/products/styling_twoco...p?ItemId=29138 i fabrikkbygd LUKKA dobbel 12" kasse i langt over et år, og det spiller noke hinsides!!
            har fått mange positive tilbakemeldiger på lyden i bilen.
            var faktisk mange som ikkje trudde meg da eg sa kassa va lukka. så MDS er ikkje noke og fnyse av.
            Tor Even -
            Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
            Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
            The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

            Comment


            • #7
              Kanskje litt seint svar men med en bra kasse trur jeg disse spiller høyt. Har prøvd 2 av denne i verson 1 med ei fabrikk bygd kasse til noen andre bassere, 1200w og en org polo 6n med org batteri(44Ah) og en 21mm2 strøm kabel, eller altså ingenting i nærheten av optimalt på noe måte å spilte 140,4dB.

              Comment


              • #8
                Hvorfor ikke høre med Fort Knox? Han ene karen der(ikke Audun) er jo rimelig dreven på å lage kasser!
                Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by thomzi View Post
                  Hvorfor ikke høre med Fort Knox? Han ene karen der(ikke Audun) er jo rimelig dreven på å lage kasser!
                  Jeg har laget kasse for lenge siden!

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Nytt Prosjekt.

                    Volvoen er solgt, med kassa og elementer og alle duppedittene. Takker for hjelp til kassebygging. Elementene spilte perfekt i den kassa. Så anbefaler deg til de som spør :-)

                    Har nå kjøpt, en Sharan 1.9 Tdi 2004 Diesel 4Motion.
                    Må ha anlegg i den å. Men kan noen hjelpe til ang å få trekt en strømkabel fra motor rom? Har klødd meg en del i hue, og finner ikke ut hvor den kan trekkes.

                    Blir Alpine typeR 2x12" så trenger kassehjelp denne gangen å, så håper du enda bygger.

                    Ellers, så har jeg nå en Alpine dobbel Din og Dsp prosessoren, men mangler som sagt strøm ,for å få dette opp å gå. Takker forall hjelp dere kan bidra med.

                    Comment


                    • #11
                      Kasse kan ordnes vet du!

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment

                      Working...
                      X