Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny EMMA regelbok og konkurranse-cd for 2009-2010 er klar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny EMMA regelbok og konkurranse-cd for 2009-2010 er klar!

    Utdrag fra den nye regelboka og smakebiter fra den nye SQ cd'en for 2009-2010 har endelig kommet!
    Her er link til downloadsiden: http://www.emmanet.com/EMMAnew/frames/rules.htm

    Sporene er i mp3 format og er kun beregnet som demonstrasjon av den nye cd'en! Fikk gleden av å lytte på en betaversjon av cd'en på EM og den låter spennende! Den komplette cd'en inneholder mye spennende ekstramateriale!
    Det er full beskrivelse av alle sporene på cd'en i den trykte versjonen av regelboka, pdf-utgaven er derfor ikke fullstendig.




    Sitat fra produkjonen av cd'en:

    EMMATunes reloaded

    Last week of July six audiophile ears had a musical get together in Regensburg: EMMA Boss Alex Klett and the two international EMMA Headjudges Costas Christopoulos and Norbert Tyka met at the Cap da pie Studios to attend the recordings of the 2009/2010 EMMA Competition CD and to listen to the first takes. Studio manager Alexander Pleines – who already realized the two last EMMA Competition CDs – gave a listening demo to the EMMA audience.

    The CD will include seven new tracks which were already available to the EMMA-audience as so called “raw recordings”, still including all sequences on separate sound tracks. The advantage of this method is the possibility to adapt the tracks to their optimum for their future fields of use: The more than 700 international and national competitions in roundabout 40 EMMA member countries. Special about those EMMA Competition CDs is that instead of customizing the tracks to meet common consumer’s gusto all music is purified to maximum nativeness in order to receive the perfect basis to judge a vehicle’s sound system a the EMMA competitions.

    Therefore all tracks are done without any treatment like equalizing, hall effect etc. - just pure music taken at a state of the art studio. The approximate date of issue for the new CD will be February 2009. And there is some promising news about the new CD:

    There will be some really nice musical stuff on that little disc for all those who up to now refused to fancy the EMMA competition music!
    Last edited by Joakim; 04-12-2008, 03:02.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

  • #2
    Spørsmål: Når bilen skal bedømmes, må man da bruke den offisielle EMMA platen for at dommerne skal ha noe å lytte til? Siden de sikkert kjenner sporene på den platen veldig godt, så vil det vel kanskje være rart om man benytter f.eks sitt lokale favoritt band som har spilt inn platen sin på låven til nabon..
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Originally posted by chin View Post
      Spørsmål: Når bilen skal bedømmes, må man da bruke den offisielle EMMA platen for at dommerne skal ha noe å lytte til? Siden de sikkert kjenner sporene på den platen veldig godt, så vil det vel kanskje være rart om man benytter f.eks sitt lokale favoritt band som har spilt inn platen sin på låven til nabon..
      Vet ikke om det er frekt av meg å si det på denne måten, men SEFF!!!

      Altså, man MÅ ha et likt bedømningsgrunnlag for å kunne gi en real bedømming. Det er i tillegg noen tekniske spor på plata for å bedømme stereobilde, dybde, fokus, bredde o.s.v.

      EMMA CDen og regelboka går hånd i hånd.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Å? Akkurat sånn som deg og meg?

        Gleder meg til den nye CD-en kommer!
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Har en diskusjon gående på emmaforumet, om detaljer på den nye plata, som iallefall jeg synes er interessant! Bruk plata og kom med meninger og innspill!

          Kan om ikke annet bidra til litt mere detaljkunnskap om sporene på plata..

          http://www.carmediaworld.com/thread.php?threadid=119
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Noen som vet om det er noen forskjeller på installasjonskrav i de forskjellige klassene i fra 07/08 til 09/10 sesongen?
            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

            Comment


            • #7
              Har emma tatt sommer ferie, eller noe slikt? Jeg skrev en mail om at jeg ville ha cd'en og regelboken, men jeg har ikke fått noe svar.
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Originally posted by Defus View Post
                Har emma tatt sommer ferie, eller noe slikt? Jeg skrev en mail om at jeg ville ha cd'en og regelboken, men jeg har ikke fått noe svar.
                Neida. Den skal være under veis den..
                Ketil Skjei
                Leder EmmaNorway
                www.emmaweb.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by EmmaNorway View Post
                  Neida. Den skal være under veis den..
                  Jeg liker at ting skjer med en gang
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Når trer reglene i kraft?
                    Matrixlisten 2009 sier at Exp. klassen skal ha 100 poeng som maks på installasjon.
                    Har bare vært 80 til nå i år.
                    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NeDD View Post
                      Når trer reglene i kraft?
                      Matrixlisten 2009 sier at Exp. klassen skal ha 100 poeng som maks på installasjon.
                      Har bare vært 80 til nå i år.
                      Bra Kenneth! 10 poeng for din overvåkenhet!
                      De er tredd i kraft de.. Det kan være at skjemaene har vært feil. Dette vil selvsagt bli rettet opp i til neste konkurranse.
                      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                      Comment

                      Working...
                      X