Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har jeg blitt lurt? Blaupunkt v6 vantage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har jeg blitt lurt? Blaupunkt v6 vantage

    Hei
    fadern ville ha ltit bedre lyd i bilen så jeg dro til nor radio i sandvika og han anbefalte et frontsett fra Blaupunkt velocity.. som het V6 vantage. han sa det kosta 2000, men jeg skulle få det for 1500. slo til på det, men når jeg nå har montert det og sett litt på nettet rundt høytalerne så ser jeg at disse høytalerne selges til 900,- noen steder i norge.. og 400,- fra tyskland:S har fyrn lurt meg eller? hvem andre i norge selger velocity? Håper dere kan hjelpe meg her for dette er utrolig irriterende

  • #2
    Er det ikke 30 dagers angerfrist ? Hvis da settet ser ut som nytt forsatt og nesten ikke brukt og ikke har noen form for "skader"/"merker" så kan en vel levere det tilbake..

    Bare nevne at en ikke "passa" eller "likte" lyden på dem..

    Ikke vet jeg , da ikke kjenner kjøpsloven så godt!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Soundboy View Post
      Er det ikke 30 dagers angerfrist ? Hvis da settet ser ut som nytt forsatt og nesten ikke brukt og ikke har noen form for "skader"/"merker" så kan en vel levere det tilbake..

      Bare nevne at en ikke "passa" eller "likte" lyden på dem..

      Ikke vet jeg , da ikke kjenner kjøpsloven så godt!
      Du har i utgangspunktet ingen angrefrist når varen er kjøpt over disk.

      mvh

      Glenn
      Glenn Solie

      Frittstående konsulent

      Comment


      • #4
        Er vel kun reklamasjons rett da ja. Å bortsett fra å bli lurt tror jeg ikke du har noen reel grunn, men du kan jo prøve.

        Husk til neste gang, det er alltid best å se rundt før man slår til.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          jah, får vell ta dette på egen kappe, heldigvis ikke jeg som skal betale for høytalerne men:P

          Comment


          • #6
            Originally posted by MSpeed View Post
            Hei
            fadern ville ha ltit bedre lyd i bilen så jeg dro til nor radio i sandvika og han anbefalte et frontsett fra Blaupunkt velocity.. som het V6 vantage. han sa det kosta 2000, men jeg skulle få det for 1500. slo til på det, men når jeg nå har montert det og sett litt på nettet rundt høytalerne så ser jeg at disse høytalerne selges til 900,- noen steder i norge.. og 400,- fra tyskland:S har fyrn lurt meg eller? hvem andre i norge selger velocity? Håper dere kan hjelpe meg her for dette er utrolig irriterende
            Kjenner til det der, jævlig irriterende. Har vært ute for det selv. Ved impulskjøp i butikk er man dømt til å gå på en smell - nesten uten unntak, dessverre.

            Sjekker man priser på hva man skal ha først, derimot - det har jeg begynt å gjøre, for å si det sånn.

            Edit: Glemte å nevne hvor jævlig jeg hater sånne løgnaktige selgere. Typisk elektronikk-butikk-væremåte. Og nå kommer sikkert noen til å slenge dritt fordi "butikkene koster mer å drive enn nettbutikker, og at du sikkert fikk en hel rekke nødvendige råd og tips hva gjelder montering, hvordan du skal tørke deg i rumpa, osv". Jada, jada...

            Comment


            • #7
              Originally posted by MT LydCenter View Post
              Du har i utgangspunktet ingen angrefrist når varen er kjøpt over disk.

              mvh

              Glenn
              Det der er helt sant, og burde faktisk blitt endret i forbrukerkjøpsloven. Der selger har gitt "supertilbud" ut i fra en usaklig høy veiledende pris, burde man ha angrefrist. Noen butikker har jo tatt til vettet og serverer prisgaranti på gullfat, spørsmålet er om det gjelder når varen allerede har blitt kjøpt, og man angrer etterpå?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Boomboxx View Post
                Og nå kommer sikkert noen til å slenge dritt fordi "butikkene koster mer å drive enn nettbutikker, og at du sikkert fikk en hel rekke nødvendige råd og tips hva gjelder montering, hvordan du skal tørke deg i rumpa, osv". Jada, jada...
                Akkurat det satte jeg stor meget stor pris på å lese.
                Sitter faktisk her og ler for meg selv midt på natta

                Comment


                • #9
                  butikker erikke dyrere enn nettbutikker grunnet sørvice osv etter min mening da...
                  en butikk overlever somregel VELDIG greit.
                  og KAN selge ting veldig mye billigere enn det som er satt som "fullpris"

                  men tror nokk hovedpoenget med att butikker er dyrere enn nettbutikker er for nettbutikker kjøper inn i større kvantum og kan derfor selge billigere for å få samme omsetninga inn ?


                  spark av meg ballane om jeg tar feil :P



                  jeg foretrekker somregel helst å kjøpe i butikker alikevell.
                  man kan alltids prute litt....
                  og man VET va man kjøper da


                  mvh stian...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by carwasher View Post
                    butikker erikke dyrere enn nettbutikker grunnet sørvice osv etter min mening da...
                    en butikk overlever somregel VELDIG greit.
                    og KAN selge ting veldig mye billigere enn det som er satt som "fullpris"

                    men tror nokk hovedpoenget med att butikker er dyrere enn nettbutikker er for nettbutikker kjøper inn i større kvantum og kan derfor selge billigere for å få samme omsetninga inn ?


                    spark av meg ballane om jeg tar feil :P



                    jeg foretrekker somregel helst å kjøpe i butikker alikevell.
                    man kan alltids prute litt....
                    og man VET va man kjøper da


                    mvh stian...
                    Her tar du litt feil. Det er vesentlig billigere å drive en ren nettbutikk enn et utsalgsted. Du må være klar over det at svært mange av de nettbutikkene som finnes, drives i fra egen kjeller uten noe som helst varer på lager. En butikk har rimelig store kostnader, som mange nettbutikker ikke har.
                    Det er derfor ikke slik at nettbutikken kjøper i større kvanta nødvendigvis.

                    Slik jeg ser det så er prissettingen helt feil om det er rom for enorme tilbud hver gang. Produktets pris skal representere produktets reelle verdi i forhold til funksjon/ytelse. Selvsagt gjelder ikke dette kampanjer, spesielle salg etc. Har man dårlig samvittighet for å selge et produkt til fullpris, har man enten valgt å selge feil produkter, eller så er dem priset for høyt. At det er rom for å gi pakketilbud, eller andre avslag ved kjøp av flere produkter, bør selvsagt være tilstede. At noen utsalgsteder, og nettbutikker har redusert sine kostnader, og derfor kan selge produkter til under veil.pris, er jo selvsagt en god ting for sluttbruker, og faller ikke inn under det jeg har har kommentert. Høye villedende priser for å lokke kunder med ekstreme rabatter, er på grensen til lureri, slik jeg ser det.

                    mvh

                    Glenn
                    Glenn Solie

                    Frittstående konsulent

                    Comment

                    Working...
                    X