Announcement

Collapse
No announcement yet.

Middelmådig lyd i nymontert anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Middelmådig lyd i nymontert anlegg

    Har min volvo 460 vettu...
    • Satt inn Fusion Jonah Lomu fjl525 kompsett i dørene.
    • Diskant er skrudd fast øverst i døren.
    • Midwoofer satt i 5.25-hullet i døren. Måtte skjære litt for at den fikk plass da.
    • Headuniten er en random LG spiller (pissdårlige greier). Forsterker er en Genesis Profile Four (2x170w 4ohm rms).
    • Har et litt dårlig batteri tror jeg..
    • Forsterkeren står på en 23mm2 kabel med en 80amp sikring på. Anbefalt er AWG8/10.
    • Jord er AWG8 (for test iallefall).
    • Har ikke remote out på spilleren, så stjeler med en liten ledning fra 12v+ på ampen, til remote.
    • Har skrudd av delefilterne på ampen, og gainen er satt på 3/4.
    • Standard 4mm2 høyttalerkabler går foran til delefiltre. Biltema 1,5mm2 kabel går til komponentene.
    • Det er sånne switcher på delefiltrene mine, som jeg kan velge -3db, 0db og +3db. Er dette for å stille inn diskanten i forhold til woofer eller?


    Alle komponentene spiller lyd, alle er helt rett koblet, alle har god kontakt.
    Den spiller ikke så veldig høyt før lyden blir uklar (stemte s'er, på en måte).
    Den er aldri helt krystallklar...
    Syntes diskantene dominerer veldig, i forhold til midwooferen. Blir en litt øreskjærende lyd egentlig, om jeg ikke stiller diskant ned og bass og mid opp på spilleren.
    Men sånn som det er nå, så er lyden såpass dårlig at et Koss Portrapro headsett ble kjempebra i forhold.

    Må nevnes at jeg ikke har subber i enda da.. Men likevel?
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    Mulighet til å dempe diskant i forhold til bassmellomtone i delefilteret?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Den switchen du har på delefilteret er for å stille diskant ja. Prøv deg fram så hører du fort hvilken innstilling du liker best.

      Men du sier at du har en pissdårlig spiller.. Dette kan være, og er mest sannsynlig, grunnen til at du får "stemte s'er" blant annet. Prøv å få lånt deg en spiller, så hører du fort om det er der problemet ligger.

      Du har jo et bra frontsett på en bra forsterker, så det skal ikke være det som er problemet. Hvilke signalkabler har du? Trekt signalkabler og strømkabler på forskjellig side av bilen?
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        Den ene signalkabelen er en LIB kabel. Den andre tror jeg er en RF kabel.. Dog, jeg har måttet lodde på en ny kontakt påden. Men har testet med begge.
        Kablene ligger i motsatt side av bilen, ja.
        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

        Comment


        • #5
          kan også få dempet dette noe med litt lavere gain hvis du er heldig.

          Comment


          • #6
            Du burde skru på delefiltret på ampen, HPF på 50-80 hz en plass.
            Spilleren er også en veldig veldig viktig del av et bilstereosystem, shit in = shit out..

            Og nok strøm er en selvfølge.. Samt riktig spenning, mål med multimeter både på batteri og på klemmene på forsterkeren.
            1993 BMW 318is coupe

            Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

            Comment


            • #7
              husker jeg byttet fra superbillig pioneer til litt dyrere alpine og det var utrolig stor forskjell. hadde også problemer med lite dynamikk i bassen og skarp diskant
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #8
                Hmm.. Jeg har ikke sub enda da. Så ja..
                Posten har rotet monoblokken min vekk i posten også, typisk!
                Last edited by veegard; 05-12-2008, 14:43.
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment

                Working...
                X