Announcement

Collapse
No announcement yet.

basskasse til 12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • basskasse til 12"

    Blir mange tråder her men.. skal bygge en kasse til mine to 12" imorra som skal inn i en golf2. men jeg har ingen specs på basserne så har ikke peiling på hvordan kasse jeg skal bygge.. hvor mange liter? portet eller lukket? håpte at noen av dere eksperter kunne hjelpe meg litt...

  • #2
    Hva slags suber er det?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Climax Phatt901
      http://eyecandyracing.no/norwegian/s...roducts_id=932

      Comment


      • #4
        "Beskrivelseobbel magnet, dobbel voice coil og gummi beskyttelse rundt magneten. En rå basshøytaler som tåler mye juling. For mer teknisk info ta kontakt!."
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Har prata mye med Eirik(sjefen der) og han har ingen teknisk info om disse basserne. av en eller annen merkelig grunn

          Comment


          • #6
            Da blir det nok verre..
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Neste gang man skal ha noe billig, så kjøp noe fra en kjent produsent, er mye billig og bra å velge mellom

              PS: håper ikke du ga 1890,- for de elementene der, for det er landeveisrøveri.

              Beskrivelse: Dobbel magnet, dobbel voice coil og gummi beskyttelse rundt magneten. En rå basshøytaler som tåler mye juling. For mer teknisk info ta kontakt!.
              Last edited by Bilstereosenteret.no; 12-06-2007, 00:54.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by InstallBay View Post
                Neste gang man skal ha noe billig, så kjøp noe fra en kjent produsent, er mye billig og bra å velge mellom

                PS: håper ikke du ga 1890,- for de elementene der, for det er landeveisrøveri.
                Det gjorde jeg ikke. betalte 600,- pr stykk, er bare et midlertidig anlegg, må ha litt lyd i bilen:P

                Comment


                • #9
                  Til den prisen så er det helt sikkert bra nok, vil jeg tro. Eller så har jo Fusion veldig mye som er billig og bra da
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    og resultatet ble slik:



                    eneste problemet nå er at bassen kommer for sent.. tror kanskje det har noe med strømmen å gjøre.. så skal prøve med en kondensator og håpe at det hjelper.. hvis ikke må jeg nok kjøpe et ekstra batteri og ha det bak...

                    Comment


                    • #11
                      Jeg ville sett nærmere på nytt batteri framme om du ikke allerede har gjort det. Dessuten om forsterkeren ikke klarer å gi orntlig lyd i dem, tror jeg den ødelegger mye av lyden, hva slags forsterker og batteri har du ?

                      Må foresten si at den kassen ble fin!
                      Last edited by Defus; 14-06-2007, 00:44. Reason: Glemmer ting
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        Har du prøvd å fasevende subene? Altså snu om på + og -? Og hvordan er delefrekvensen på subene satt?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Defus View Post
                          Jeg ville sett nærmere på nytt batteri framme om du ikke allerede har gjort det. Dessuten om forsterkeren ikke klarer å gi orntlig lyd i dem, tror jeg den ødelegger mye av lyden, hva slags forsterker og batteri har du ?

                          Må foresten si at den kassen ble fin!
                          Tror også batteriet har mye å si her... akkurat nå har jeg et biltema batteri... så tror jeg nesten må få kjøpt et til batteri og satt det bak. Forsterkeren er en 4x325w.

                          Originally posted by Typhon View Post
                          Har du prøvd å fasevende subene? Altså snu om på + og -? Og hvordan er delefrekvensen på subene satt?
                          Basserne har to spoler så de er parallell koblet og så er de to basserne seriekoblet til hverandre før de er koblet til forsterkeren. så basserne har ca 3ohm nå

                          Comment


                          • #14
                            Var ikke impedansen jeg tenkte på. Tenkte på delefrekvens på suben og kanskje prøve å bytte om + og - som går til forsterkern.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Typhon View Post
                              Var ikke impedansen jeg tenkte på. Tenkte på delefrekvens på suben og kanskje prøve å bytte om + og - som går til forsterkern.
                              Delefrekvensen husker jeg ikke akkurat nå.. kan prøve å bytte om + og - inn på forsterkeren...

                              Comment

                              Working...
                              X