Announcement

Collapse
No announcement yet.

port DD1515

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • port DD1515

    Holder det med en 4" aeroport på en dd1515?
    *VW Passat 2,0 TDI*
    VW Golf II 1,8 - solgt
    Nissan Cherry GTT - kjilt
    VW Golf III VR6 - solgt

  • #2
    Originally posted by Svendsen View Post
    Holder det med en 4" aeroport på en dd1515?
    Vil ikke anbefale det, men det kan fungere om du bruker aeroport med godt avrundede kanter/flenser.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      det er original aeroport med avrundede kanter i begge ender jeg har to nå, men blir vanskelig å treffe rett tuning med 2 porter.. de blir for lange..

      på ddaudio.com (DD sin hjemmeside) står det at de skal tunes til 40hz.. hvordan er det å spille musikk med så høy tuning?
      *VW Passat 2,0 TDI*
      VW Golf II 1,8 - solgt
      Nissan Cherry GTT - kjilt
      VW Golf III VR6 - solgt

      Comment


      • #4
        Originally posted by Svendsen View Post
        det er original aeroport med avrundede kanter i begge ender jeg har to nå, men blir vanskelig å treffe rett tuning med 2 porter.. de blir for lange..

        på ddaudio.com (DD sin hjemmeside) står det at de skal tunes til 40hz.. hvordan er det å spille musikk med så høy tuning?
        I bil så vil du antageligvis ha godt nivå en oktav under tuningfrekvensen så det tror jeg ikke er noe problem.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Originally posted by Dag Johansen View Post
          I bil så vil du antageligvis ha godt nivå en oktav under tuningfrekvensen så det tror jeg ikke er noe problem.

          Mvh
          Dag Johansen
          Hehe.. hva mener du med det?
          *VW Passat 2,0 TDI*
          VW Golf II 1,8 - solgt
          Nissan Cherry GTT - kjilt
          VW Golf III VR6 - solgt

          Comment


          • #6
            Han mener at man vil få bra nivå ned til rundt 20hz siden bilkupeen forsterker lyden. Prøv kassa DD anbefaler, den har vist seg gang på gang å fungere meget bra!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              jeg prøvde nå å tune kassa fra 32-33 hertz til 40 hertz, men det er ingen forskjell.. skal det være sånn?
              jeg har 2x4" aeroporter på 20cm i ei kasse på ca 112 liter..
              edit: de gamle portene(32-33hz) var 30 cm lange...

              jeg bruker denne kalkulatoren for å finne tuningfrekvens:
              http://www.carstereo.com/help/Articles.cfm?id=31


              bare sånn btw, så prøvde jeg en MAAudio 2 kanaler i helga på 4400watt på denne suben, men det ble ikke noe særlig mer trøkk enn med soundanusen.. noe ulyder kom det heller ikke.. noen som har et fornuftig svar på dette?
              Last edited by Svendsen; 12-06-2007, 23:43.
              *VW Passat 2,0 TDI*
              VW Golf II 1,8 - solgt
              Nissan Cherry GTT - kjilt
              VW Golf III VR6 - solgt

              Comment


              • #8
                MAaudioen leverer nok ikke helt oppgitte watt.. mener å huske målingene dems er i 16v, og internsikringen på forsterkeren er på under 200 ampere en vei... skyt meg om jeg husker feil..
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by sqwannabe View Post
                  internsikringen på forsterkeren er på under 200 ampere en vei... skyt meg om jeg husker feil..
                  Én vei?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Boomboxx View Post
                    Én vei?
                    Lillebrorforsterkeren på "1800" watt, har en 60a sikring... står dem i forhold er 4400 watter'n på ca 150a....
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment

                    Working...
                    X