Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger kommentarer..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger kommentarer..

    Har planer om å bygge om litt i bagasjerommet til bilen (Honda Accord 94) for å gjøre plass til sub og forsterkere.
    Dette er første gang jeg prøver meg og trenger derfor alle råd osv.. jeg kan få...
    Tror selv dette er mulig med mine begrensede kunnskaper ?

    Her er ivertfall planen:

    Materiell:
    10" eller 12" sub
    2 forsterkere (1 til sub og 1 til frontsett)
    To mdf-plater
    Noe glassfiber

    Bagasjerom



    Kjapp gjennomgang...
    Jeg vil først fjerne reservehjulet og lage en form av brønnen i glassfiber.
    Den ene mdf platen sages til å passe der den gamle gulvplaten går,
    den andre vil sages til å ligge ca 10cm under gulvplaten (Den vil da ligge på hyllen forsterkeren ligger på her)

    Suben vil videre festes i den nederste platen, og vil ha hele brønnen under til kasse..

    Setter pris på alle innspill, for jeg vet ikke om dette vil fungere engang
    Hvis noen forstår hva jeg prøver å forklare her da
    Last edited by beltespenna; 12-12-2008, 06:26.

  • #2
    Du må jo finne ut om det lar seg gjøre å bygge en solid og tett kasse nedi der da.. Og regn med at du trenger 35l volum på en god 10'er eller en grei 12'er. Tror det kanskje kan bli vanskelig.. Men jeg er ikke noe avansert kassebygger!
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #3
      Er vel det som blir det største spørsmålet mitt..

      Vil det bli tett nok å feste glassfiber "bøtta" mot platen ? (lim ?)

      Lite respons her... Vanskelig å forstå hvordan jeg mener, eller er det ingen som vet :S

      Comment


      • #4
        så en på bilforumet en gang i tiden som bygget i en audi a4..

        Da støpte han forma, men la ei ekstra leppe ut som han så skrudde og funet fast mot plata om det ble forståelig

        Ellers har jeg subber og monoblokk også liggende om du er hypp på en ny tur ned, hehe

        Evt fungerer posten når man ikke er i danmark, hehe

        Comment


        • #5
          Hehe.. Blir post nestegang !!!!!!
          Du så sikkert at jeg var ganske stresset da jeg endelig kom ned, kjørte hele turen med elendig visker og dårlige frontlys (Var direkte SKUMMELT)..
          I tillegg hadde jeg overbevist dama om at jeg bare skulle kikke på en simpel koppholder til bilen min
          Men hun ble jo glad (igjen) da Takk for en glimrende handel ..

          Tror jeg er med på hva du mener, bortsett fra "funet" ?.. "Fuget" ?
          Du har ikke et "nøkkelord" jeg kan bruke i mitt søket etter den tråden ?

          Trenger subb og forsterker også ja... Men ikke fullt så sikker på hva..
          10" eller 12" og en god forsterker, trenger ikke være monoblokk..
          Last edited by beltespenna; 10-12-2008, 04:36.

          Comment


          • #6
            mente Fuget ja, hehe

            Comment


            • #7
              ble vanskeligere en jeg trodde å få mailet kvittot, kan du sende meg adresse på pm heller, så hiver jeg den i en konvolutt med en gang
              ??

              Comment


              • #8
                Prøvde å tegne en enkel skisse, for å illustrere hvordan jeg tenkte det skulle bli i bagasjerommet :


                Håper dette går bra... Er veldig usikker på om kassen blir bra slik..
                Men siden ingen har sagt noe så går jeg ut fra at alt ser greit ut

                Hva blir best av lim og fug ? trodde fugen var litt elastisk, er dette så bra til subkasse ?

                Noen som har erfaringer med pioneer ts-w3004spl ? Sitter å vurderer en slik..

                Har også tenkt å dempe bagasjerommet skikkelig med tiden, men pengene strekker ikke til nå...
                Bør jeg bare glemme hele prosjektet til etterpå eller er det bare å modifisere ? Blir vell litt trangere..

                Blir ikke gjort noe før jeg føler meg trygg på hva jeg går i gang med... Så setter stor pris på alle som kan/gidder å svare meg

                Comment


                • #9
                  Du kan jo ta en titt i tråden min og se hvordan jeg har bygd kassa mi der?
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #10
                    TAKK !!!

                    Har trålet lenge nå, etter lignende prosjekt... mye som var relevant her...

                    Hvordan er du fornøyd med lyden i etterkant da ?
                    Blir ikke slik at ristinga forplanter seg fremmover i hele bilen...eller ?

                    Har litt å lese gjennom ser jeg Du blir ikke sinna om jeg prøver meg på et par spørsmål over pm ??

                    Comment


                    • #11
                      Bygger du ei såpass dau og tung kasse som jeg har lagd så vil du ikke få noe skrangling overhodet.
                      Gi gass og bygg tykt og tungt, ble ikkeno dyyyypbasskasse for min del, men den spiller vanvittig rent og fint!

                      Bare du å fyre løs om det er noe du lurer på
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment

                      Working...
                      X