Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volum på bandpasskasse til 2x es250?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volum på bandpasskasse til 2x es250?

    Heisann. Er det noen som har stålkontroll på disse elementene som kan regne ut hvilke volum jeg trenger for å bygge kasse til disse? Eneste kravet jeg har, er at bassporten skal stikke 2 cm ut fra kassen. Noen som har lyst å hjelpe meg litt med denne? Jeg har forstått såpass at jeg trenger tre kammer, der de to basselementene står og slår mot hverandre. Eller, det er i allefall det jeg ser for meg blir bra. med tanke på at jeg er nødt å ha bassporten på midten av kassen.


    Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med dette, det er ikke noe som haster, da jeg ikke får startet på prosjektet før etter jul uansett. På forhånd takk for hjelp.

    Mvh Sture
    Sture Vedal

  • #2
    Heisann. Her har dere en tegning over hvordan jeg forestiller meg at dette prosjektet blir seende ut. Det blir bygget i 22mm mdf, med avstivinger innvending om det trengs, men jeg tror ikke det.

    Kassen vil være max 80cm bred utvendige mål, max 40cm høy utvendige mål. har en hel del å gå på bakover, så det blir ikke noe problem.

    Er det noen som kan være behjelpelig med å finne ut mål og slikt til meg, eller bør jeg punche inn verdiene på elementet i winisd å lete meg fram til ett brukbart resultat selv?
    Skal stå i en lexus is200.
    Attached Files
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Følger ikke dette med i manualen eller noe?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        3 kammer båndpass:
        de lukkede kammerene 17 liter.
        Midtre kammer 32 liter.
        1 stk. 6 tommer aeroport, 31cm lang.
        Alle mål betinger at elementene er montert med magneten inn i de lukkede kammerene.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Har du i beregningene dine regnet med at porten skal stikke 2cm utenfor kassen? blir det endringer i simuleringen da?
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Originally posted by chin View Post
            Har du i beregningene dine regnet med at porten skal stikke 2cm utenfor kassen? blir det endringer i simuleringen da?
            Eh, nei.
            Den simuleringen er med porten stikkende ca.15cm ut av kassen.
            Legg til ca.2 liter på midtre kammer så stemmer det nok.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              Kjapt og gæli spørsmål, henter opp en gammel tråd, jeg vet. Men den er min egen, så

              Er det mulig å bruke ett 100mm rør til denne konstruksjonen? Jeg har ett slikt liggende, og om det er mulig, hvor langt skal det være da?

              Hvis ikke, så stikker jeg og henter meg ett 6" rør i morgen.
              Sture Vedal

              Comment

              Working...
              X