Announcement

Collapse
No announcement yet.

kvalt basslyd i sedan ( galant G7 )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kvalt basslyd i sedan ( galant G7 )

    Hei

    Jeg veldig skuffet over basslyden i bilen min. Virker som 90% av bassen forsvinner i bagasjerommet.
    hvis jeg åpner bagasjeluken og sitter inni bilen blir det bedre Har det noe forseg med bass refleks rør fra hattehyllen og ned i bagasjerommet ? Det er en metallplate under hyllen så jeg har ikke lyst å gjøre det hvis jeg ikke må.

    Motar alle svar med Takk

    Mvh Einar

  • #2
    Høres ut sånn som det bruker å være dette.

    Vil du ha lydkvalitet etter bare mer trykk?
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

    Comment


    • #3
      Savner trykket hadde en golf 3 før og det var en hærlig bil å skru anlegg i

      Comment


      • #4
        hvis jeg åpner bagasjeluken og sitter inni bilen blir det bedre
        Jeg får og bedre lyd/trykk når jeg sitter inni bilen av en eller anna merkelig grunn...
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Jeg får og bedre lyd/trykk når jeg sitter inni bilen av en eller anna merkelig grunn...
          Høres kansje litt teit ut men det er sant. har prøv å lette på baksete veggen slik at det blir mer åpent til bagasjerom uten at det hjelper det store. Må rett ogslett ha bakluken åpen. Men ingen som vet om bassrefleks rør vil hjelpe ?

          Comment


          • #6
            Det var bare litt mobbing, hadde ingenting med bakluka å gjøre.

            Om du hadde søkt litt, så hadde du fort finni ut at sedan og bass er en dårlig kombo, da bør man kjøre bandpass, eller få flytta elementet inn i kupe'en på ett hvis.

            Men ikke alle drar den så langt som Lars Ove
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              Det var bare litt mobbing, hadde ingenting med bakluka å gjøre.

              Om du hadde søkt litt, så hadde du fort finni ut at sedan og bass er en dårlig kombo, da bør man kjøre bandpass, eller få flytta elementet inn i kupe'en på ett hvis.

              Men ikke alle drar den så langt som Lars Ove
              søkte på det med bandpass, hadde jo vært morro å prøve. men ikke er jeg snekker og uten ski luke.
              har nettopp kjøpt meg noen bakhøytalere så de har jeg lyst å beholde. så at det ikke er lurt å skjere i metall platen i hattehyllen heller. så da gir jeg opp bassreflexer.

              Nytt spørsmål. har nå en 12" ininity sub som jeg bruker for plass besparelse. Hadde jeg fått mere trykk om jeg valgte 2 12" PG tantrum som jeg har liggende ? i golfen hørte / følte jeg nesten ikke forsjell på de to.

              igjen takker for svar

              Comment


              • #8
                Prøvd å snu kassa? Koble om pluss og minus inn på bassen?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Typhon View Post
                  Prøvd å snu kassa? Koble om pluss og minus inn på bassen?
                  nei det har jeg ikke prøvd. men jeg har en funkjon på pioneer spilleren min som heter reverse under sub instillninger. Da høres det helt forferdelig.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by EinarEide View Post
                    nei det har jeg ikke prøvd. men jeg har en funkjon på pioneer spilleren min som heter reverse under sub instillninger. Da høres det helt forferdelig.
                    Det er fordi at du skal bruke reverse funksjonen kun når magneten står ut av kassa !
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Oekern View Post
                      Det er fordi at du skal bruke reverse funksjonen kun når magneten står ut av kassa !
                      Jatta, der har vi det!

                      Grunnen til at du får mer trykk med bakluka åpen er kansellelasjon av lyden. Lydbølger som går bakover og fremover fra kassa utligner hverandre på vei mot kupeen. Hadde dette problemet i min første bil med en kasse. Løste det ved å flytte på kassa baki bagasjerommet.
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Oekern View Post
                        Det er fordi at du skal bruke reverse funksjonen kun når magneten står ut av kassa !
                        det viste jeg faktisk ikke, tak for det tipset høytaleren min står på "normal" måte inn i kassen. har også noe jeg først kjøpte på netthandelen de står utover. må prøve de nå som jeg vet om reverse ( på gøy altså )

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Hifonic View Post
                          Jatta, der har vi det!

                          Grunnen til at du får mer trykk med bakluka åpen er kansellelasjon av lyden. Lydbølger som går bakover og fremover fra kassa utligner hverandre på vei mot kupeen. Hadde dette problemet i min første bil med en kasse. Løste det ved å flytte på kassa baki bagasjerommet.

                          Det med kansilering av lyd høres ut som det stemmer. har ikke flyttet så veldig mye på kassen. den står med elementet mot seteryggen. ca 10 cm unna. når du nevner baki bagasjerommet mener du da mot setene eller mot åpningen.


                          Den egenlige grunnen til jeg irriterer meg er atjeg koblet anlegg til min søster som har en audi A6.
                          med mye billigere komponenter. en billig pioneer og en planet audio forsterker samnt den billigste 12" fence rør sub. Det høres mye bedre ut en i min bil

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by EinarEide View Post
                            Det med kansilering av lyd høres ut som det stemmer. har ikke flyttet så veldig mye på kassen. den står med elementet mot seteryggen. ca 10 cm unna. når du nevner baki bagasjerommet mener du da mot setene eller mot åpningen.


                            Den egenlige grunnen til jeg irriterer meg er atjeg koblet anlegg til min søster som har en audi A6.
                            med mye billigere komponenter. en billig pioneer og en planet audio forsterker samnt den billigste 12" fence rør sub. Det høres mye bedre ut en i min bil
                            Det oekern sier er bare svada, du får hverken mer eller mindre trykk ved å snu fasen på element. I noen tilfeller er det riktig å ha fasen på normal og andre ganger på reverse, dette er avgjørende for hvordan bassen skal integrere seg med midbass/mellomtone.

                            Det å ha sub spillende mot seterygg uten å tette rundt kassa slik at all lyd havner fremover i bilen er dømt til å gå galt. Prøv å ha element spillende bakover eller oppover helt bakerst i bagasjerom og du vil nok få en hel annen lyd!
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by EinarEide View Post
                              det viste jeg faktisk ikke, tak for det tipset høytaleren min står på "normal" måte inn i kassen. har også noe jeg først kjøpte på netthandelen de står utover. må prøve de nå som jeg vet om reverse ( på gøy altså )
                              Vel, glem det Oekeren sa, det er vranglære.
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X