Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel dy9812

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynabel dy9812

    Hadde tenkt å kjøpe meg 2stk 12"ere nå som feriepengene kommer...

    Og tenkte da å fleske til med dynabel sine dy9812..
    dette er de samme som dynabel golfen har.. men bare i 12"

    Ka sier dere.. er det ett godt kjøp.. eller er det noen andre suber til rundt 2500per stykk som er ett mye lurere valg??

    Skal ha de i en volvo 940 sedan.. ikke beste bilen å bygge sub i..

    Her er info om de
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet533.htm



  • #2
    9812 er meget gode subber til en helt grei pris, d er vel egentlig sq elementer men de trykker veldig bra også og de tåler utrolig mye juling, tro meg jeg har prøvd....
    Jon Ola, team dynabel
    78 mod golf1 db-bil
    92 mod golf3 bruks bil

    Comment


    • #3
      Oki hehe
      Skal jo ikke brukes på db drag.. og har lyst på fin lyd i bilen..
      men spiller som oftest høyt når eg kjører bil..

      Tenkte å bare bruke en gammel Dls D1000 monoblokk no i starten.. og så heller oppgradere forsterker seinere

      noen som har flere alternativer.. til suber rundt 2500?

      Comment


      • #4
        Nå har eg begynt å sikle på en BF7501..
        Men hvis man har 2subber på 2x2ohm..
        da går det jo ikke an å kjøre forsterkeren i 1ohm..
        Må bli 2ohm da..

        Er det da bedre å prøve seg på 2stk bf4501.. man får jo da presset ut mer effekt til samme pris..

        For BF7501 lever jo i 2ohm 1400w
        Og med 2stk BF4501 kan man kjøre hver forsterker i 1ohm..
        En på hver sub...
        De leverer i 1ohm 1200w
        Da blir jo regnestykket at eg får 1200w på hver istedenfor 700w på hver..

        Eller er eg helt på bærtur her eller??

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jonnis View Post
          Hadde tenkt å kjøpe meg 2stk 12"ere nå som feriepengene kommer...

          Og tenkte da å fleske til med dynabel sine dy9812..
          dette er de samme som dynabel golfen har.. men bare i 12"

          Ka sier dere.. er det ett godt kjøp.. eller er det noen andre suber til rundt 2500per stykk som er ett mye lurere valg??

          Skal ha de i en volvo 940 sedan.. ikke beste bilen å bygge sub i..

          Her er info om de
          http://www.mamut.com/dynabel/subdet533.htm


          Ett godt alternativ kan være Soundstream Tarantula T5 12". Ekstremt element som spiller meget pent samtidig som det kan levere lydtrykk i overkant av hva de fleste setter pris på. kr 2600,- pr stk. kun 2 stk igjen på lager til tilbudspris.
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #6
            Originally posted by Engen Audio View Post
            Ett godt alternativ kan være Soundstream Tarantula T5 12". Ekstremt element som spiller meget pent samtidig som det kan levere lydtrykk i overkant av hva de fleste setter pris på. kr 2600,- pr stk. kun 2 stk igjen på lager til tilbudspris.
            Sier meg enig her gitt. T5 er et meget bra element. En av bassrace kongene brukte disse elementene, pipo sanchez. Han knuste frontruta med en haug av disse subbene.
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #7
              Originally posted by Engen Audio View Post
              Ett godt alternativ kan være Soundstream Tarantula T5 12". Ekstremt element som spiller meget pent samtidig som det kan levere lydtrykk i overkant av hva de fleste setter pris på. kr 2600,- pr stk. kun 2 stk igjen på lager til tilbudspris.
              Ja men ser at de er 2x2ohm de og... er det ikke altid best å kjøre en sub forsterker i 1ohm.. for å få ut wattene som man betaler for?

              for man får jo ikke 2stk sånne til å bli 1ohm..

              eller går det ut over lyd kvaliteten å kjøre forsterkeren på 1ohm?
              sånn at det er bedre å legge seg på f.eks 2ohm?

              Comment


              • #8
                forsterkeren din vil nok ha mer kontroll på elementene dine hvis du kobler i 2ohm kontra 1ohm.

                og eltek anbefaller at du ikke laster bf4501 lenger ned enn 2ohm, hvis du vil ha skikkelig lyd.
                96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                Comment


                • #9
                  takk for hjelpen.. tok og bestilte meg 2stk exelent tx12 subber..

                  aldri hørt om de før.. men sikkert knall de

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jonnis View Post
                    takk for hjelpen.. tok og bestilte meg 2stk exelent tx12 subber..

                    aldri hørt om de før.. men sikkert knall de
                    tror du burde hørt litt om disse først. Jeg har hørt om mange som har dårlig erfaring med exelent.
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Av erfaring spiller Xelent søppel. Beklager, men det er ikke noe bra.

                      Har selv testet Xelent i bilen min på en kraftig forsterker. Joda, det "trøkka" så speil og alt dirra, men jeg er ute etter å spille musikk jeg, ikke rive ned hus. Makan til mangel på musikalitet og og nyanser skal man lete lenge etter.

                      *puh* så fikk jeg ut det og
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Hvis han er typisk "råner" holder de sikkert i lange baner..
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • #13
                          Du spurte med andre ord om råd, glemte helt alle anbefalingene du fikk og kjøpte noe du aldri har hørt om?

                          Jaja...

                          Comment


                          • #14
                            Mye lignende det mange gjør på diskusjon.no også..
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                            Comment


                            • #15


                              ble overtalt av han som solgte de..
                              han snakket jo i en halvtime om kor bra de var og hvor høyt de hadde spillt...
                              ble helt satt ut eg.. ringte egentlig for bestille 2stk alpine swx 12"..
                              men han mente ikke de var bra...
                              ble rett og slett bare helt på impuls.. så plutselig hadde eg bestilt de..

                              jaja får selge hertz mille settet og bygge db bil isteden..

                              Neida.. gleder meg til å prøve de eg
                              Last edited by Jonnis; 22-06-2007, 09:40.

                              Comment

                              Working...
                              X