Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker skrur seg av..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker skrur seg av..

    Hei,

    Har en Blaupunkt THA555 forsterker koblet til en BMW buisness CD spiller. Hvis jeg drar på med litt lyd så skrur forsterkeren og iblandt cd-spilleren seg av. Forsterkeren får strøm via cd-spilleren.

    Er det pga at spenningen blir for lav at de skrur seg av? Vil det løse problemet hvis jeg gir forsterkeren en "egen" strøm, evt stjele litt fra sigarettenner i bagasjen?

    Har Blaupunkt sitt ledningsnett, så det skal jo være dimensjonert "riktig". La også merke til at hvis jeg setter gain på mer en 50%, så begynner det å suse voldomst i høytalerene.
    ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
    E-mail: dggjunkmail@gmail.com
    Location: Oslo
    ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤

  • #2
    Originally posted by gremlin View Post
    Forsterkeren får strøm via cd-spilleren.

    Er det pga at spenningen blir for lav at de skrur seg av? Vil det løse problemet hvis jeg gir forsterkeren en "egen" strøm, evt stjele litt fra sigarettenner i bagasjen?

    Har Blaupunkt sitt ledningsnett, så det skal jo være dimensjonert "riktig". La også merke til at hvis jeg setter gain på mer en 50%, så begynner det å suse voldomst i høytalerene.
    Riktig... legg opp egen strøm! Sannsynligvis alt for lav spenning når du drar på litt.
    Ikke dra strøm rett fra 12V-uttaket bak. Legg heller opp skikkelig strøm først som sist.

    Får du målt spenningen når du drar på litt?

    Gainen juster sensitiviteten på inngangene på forsterker. Får du sus med mer gain så forsterker den støy fra signalveien.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Støyen på signalet kan jo komme grunnet dårlig strømkabel i dette ledningsnettet. Alle kablene ligger jo sammen. Kobler av denne strømmen jeg, og strekker en egen strømkabel på andre siden av bilen.

      Håper dette løser "begge" problemene.
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
      E-mail: dggjunkmail@gmail.com
      Location: Oslo
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤

      Comment


      • #4
        Er det ikke litt rart at jeg får problemet med støy iom at jeg bruker det originale kabelsettet fra Blaupunkt?
        Burde ikke det være gjennomtenkte greier??
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
        E-mail: dggjunkmail@gmail.com
        Location: Oslo
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤

        Comment

        Working...
        X