Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt anlegg spiller ikke til forhåpningene...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt anlegg spiller ikke til forhåpningene...

    Har kjøpt nytt anlegg, 2x10 Hertz EX250D, og en Hertz EP1D
    Koblet til, og opplevelsen var relativt skuffende...ga null trykk omtrent, og spiller slapt, selv om jeg skrur opp på spiller og gain på amp.

    Iallefall, forsterkeren har A+- og B+-, ene subben står på A+-, mens den andre står på B+-, på subbene er det 2 typer "broer" med 4 forskjellige innganger, Paralell 2ohm, series 8ohm og stereo 4 ohm.
    Hadde tenkt å brokoble disse ned til 1ohm da dette er mulig, og dermed yter forsterker 1000w.

    Hva skal jeg sette subbene på, og hvordan skal kablingen videre være til forsterker? Venligst forklar litt enkelt, og gjerne med bilder :P

  • #2
    jeg har samme forsterker, og jeg kobla basser 1 på a og basser 2 på b

    og da parallel kobler du spolene på basserne
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      og hvilken basser er det du har? er ingen som heter det du skrev oppe der
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #4
        Originally posted by simso View Post
        jeg har samme forsterker, og jeg kobla basser 1 på a og basser 2 på b

        og da parallel kobler du spolene på basserne
        Sette den om 2ohm, med de 2 bruene på hver sine 2 terminaler?

        Det var slik jeg hadde det, og det ble meget skuffende for å si det slik...

        Altså, a + og - går til hver sin terminal på siden av subben, og så videre til 2 ohm, med to bruer på, slik jeg har det nå..
        Beklager, liten skrivefeil, HX250D..
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=731

        Comment


        • #5
          dette syntes jeg var rart, for jeg har to http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=722 på den forsterkeren og jeg trenger ikke å gi på en gang for å få trykk

          kan være du kan ha serie kobla spolene så du får 8ohm på hver basser
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

          Comment


          • #6
            Hmmm, muligens ampen er ødelagt? Selv om gain står på fullt og pioneerspilleren står på volume 60, så spiller det rett og slett ubrukelig slappt...merkelig :S

            Comment


            • #7
              men kan ikke du ta et blide av tilkoblingene i morgen så kan vi se om du har kobla feil
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

              Comment


              • #8
                legger ved et bilde av hvordan det burde kobles
                Attached Files
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

                Comment


                • #9
                  Vi har solgt veldig mye av EP 1D sammen med ES bass og vi har ennå ikke fått en eneste klage. Så dette er merkelig.

                  Hvilken bil er dette montert i, hvordan kasse har du bygd?
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Hørte vi motfase?
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Gikk ut i bilen etter et lite opphold, og da spilte subben helt utmerket, skrudde av bilen, så på igjen, da var det samme problemet.
                      Dårlig batteri, for kaldt, får ikke nok strøm?

                      Står montert i en Alfa Romeo 155, og en ferdigbygd kasse fra Installbay..

                      Er bare så merkelig at jeg aldri hatt dette problemet med en Soundmagus x1502 og en 12" jbl i ferdigkasse...
                      Last edited by Han5y; 11-01-2009, 03:21.

                      Comment


                      • #12
                        Sjekk hvilespenning på batteriet, sjekk strømkablene og spesielt jordingspunktet. Prøv å koble til kun èn bass. Feilen er som regel ikke langt unna, det er bare kunsten å eliminere potensielle feil
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Hmmm, okei, syns bare det er så veldig merkelig, siden jeg ALDRI hadde problemet med soundmagus x1502, som i hovedsak er en mer strømkrevende forsterker enn Hertzen. Tykke kabler, kraftig ANL sikring, relativt nytt batteri...

                          Ser bra ut iallefall..

                          Comment


                          • #14
                            gjør det enkelt:

                            du kan koble på en spole av gangen og da skal det være bass ved moderate nivå, ved å koble på en extra spole skal det spille minst like bra og i tilleg øke i nivå, om det senker eller minke nivå så har du feil polaritet på spolen du kobler til... enkelt å prøve.

                            Eller finnes jo en egen tema med konkrete tips og anvisning på hvordan du kan skjekke polariteten ved hjelp av en batteri, selv foretrekker jeg 9volts baterier da du ser lettere hvilken vei menbranen beveger seg -søk.....

                            her var linken forresten:

                            --polaritet/fase skjekk--
                            Last edited by matador; 11-01-2009, 14:53.
                            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                            Comment


                            • #15
                              prøvd de soundAnus forsterkerene for et par år siden ,og mine krevde nesten ikke noe i det heletatt, men gav heller lite ut også

                              Mål spenningen, og kople av en og en bass på de 2 terminalene på forsterkeren og se om du finner differanser

                              Comment

                              Working...
                              X