Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høytalere til Primera P11 sedan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høytalere til Primera P11 sedan

    Har en kompis som skal montere i nye høytalere i hans primera P11 Sedan, vi prøvde så smått å montere i noe, men med bare rykk,og napp, så hadde vi ingen anelse hvordan vi skulle møte utfordringen.
    Hvordan fjerne dørtrekket (ev. få ut høytalere i dør), og hvordan få av hattehyllen? Noe forhåndsregler eller slike ting man burde ta? Noen som eventuelt har en guide?

  • #2
    vil tippe det er skruer i handtak og muligens noen under, eller bak døråpner handtaket.

    Resten er somregel bare å løsne fra rundt om og løfte av ( vondt forklart men lenge siden jeg har skrudd prinera og det var p10 )

    Ellers sitter sikkerthøyttaleren enten i trekket eller i blekket med plast foring med vanlig stjerne skrue/ klips

    Håper det var noe til hjelp ihvertfall

    Comment


    • #3
      Ett øyeblikk skal jeg se om jeg får rota frem noe bilder...
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        Jeg tar ikke noe ansvar for ødelagte deler.. Jeg kan GARANTERE at klipsene som sitter på selve dørhandtaket ryker. det er 4 i ytterkant, men handtaket sitter på plass alikevel.. Ellers har det lett for og gå noen klips på trekket også.. Verre nå enn om sommern, plast og kuldegrader hører ikke sammen.. Men er og få kjøpt nye klips..

        Du trenger
        Skrelle med forlenger og 10mm pipe
        Ett lite skrujern
        Ett tøystykke

        Man kan bytte ut skrella med ett stort skrujern, Men skrelle og pipe er best syntest jeg.


        Stikk fingertuppene dine inn mellom selve handtaket og stoffet. Her illustret med en finger, men prøv og få en fire-fem under der..

        Mulig det går ann og presse utover, vekk fra fordypningen man putter handa inni, på en måte.. kansje det går mindre ut over klipsene da..


        Her er den av og dere ser at de "klipsene" som holder handatekt på plass fort tar kvelden. Men det sitter fint på plass alikevel. Her er det på tide og skru ut de to skruene som handtaket skulte.



        Bruk det lille skrujernet til og vippe opp vindusbryuteren i bakkant. bruk stoff biten som beskyttelse mot vinylen på døra så du ikke riper opp den..



        Ta av lys bryteren, klem ned klipsen med skrutrekkeren, vær litt forsikt er myk plast det her..



        Så skal du finne det hullet her på undersiden av døra. helt i fremkant. Stikk fingrene inn der og riv forsiktig ut.


        Sånn blir det da.


        Det som da står igjen er og løfte dørtrekket ut av skinna oppe ved vinduet.

        Sånn ser det ut rundt der høytaleren skal sitte. 3 hulls org-montasje.



        Hele døra


        Denne jobben er gjort på 4 min når du vet hvordan man gjør det..


        Hatte hylla:
        -Ta av nakke putene og legg ned setet.
        -Ta av c-stolpene, klipsa fast..
        -Skru ut bremse lyset: ta av dekselet, 2stk 10mm mener jeg det var, eventuelt skrutrekker
        -Finn et stort skrujern og legg deg på ryggen i bagasjen.. Dytt så opp de grønne klipsene med håndaket på skrujernet..
        -Da kan du dra hattehyllen frem og legge den ned etter sete ryggen.. Og den tåler og bli bøyd litt, knekker ikke..

        Vil du ta den helt ut, skrur du løs selene i bunn og bikker ut plasten i hatte hylla..


        a-stolpe: ta av lista rund døra og riv den av.. klipsa fast.. samme med tersklene og b stolpene..
        Last edited by LLH; 12-01-2009, 22:30.
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #5
          Fikk montert i dørene i dag, og det var en sinnsykt enkel jobb, eneste var at høytalerne stod i noen typer "adapter", og gjorde saken litt lettere. Bare at magnete var for store for adapterne,så da måtte stikksaken hjelpe til.
          Ble betydlig mye bedre lyd, men lyddempingen i framdørene er noe av det værste jeg har sett i HELE mitt liv, det var helt grusomt, omtrent ingenting demping, og hørtes veldig lett ut, men dette må fikses på

          Tusen takk for LLH for bilder og beskrivelse!

          Comment

          Working...
          X