Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vedr. utstyr uten norsk importør i 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vedr. utstyr uten norsk importør i 2009

    Vi har nå fått gått gjennom tilbakemeldingene fra vår nylige undersøkelse, som brakte opp veldig mange interessante poenger.

    Som nevnt tidligere har vi allerede tatt høyde for mange av dem, og blant tingene vi har planer om forbedringer rundt i 2009 kan jeg nevne mer og bedre informasjon til nye konkurrerende, mer struktur rundt selve avviklingen av konkurransene samt tydeligere informasjon til publikum og i større grad oppfordringer til prøvelytting.

    Et annet poeng som ble nevnt av flere i undersøkelsen var problemstillinger rundt utstyr som ikke har noen norsk importør, og som derfor per definisjon har falt utenfor EMMA-sammenheng når det gjelder de høyere klassene. Derfor har vi diskutert oss frem til følgende regel som vil gjøres gjeldende fra kommende sesong:

    Har du montert utstyr fra et merke uten norsk importør kan du fritt delta, også i NM. I klassene Advanced, Master og Expert må det dog gis dispensasjon fra EMMA for hvert enkelt merke i hvert enkelt tilfelle.

    I praksis innebærer dette at vi åpner for deltakelse også i de øvre klassene for merker uten norsk importør, men fordi vi forbeholder oss retten til å avgjøre hva som defineres som "importør" er vi avhengige av å kunne godkjenne dette i hvert enkelt tilfelle. Dette vil gjøres i forbindelse med påmelding til hver enkelt konkurranse, men vi søker å gjøre dette mest mulig automatisert gjennom vårt påmeldingssystem for at det skal bli så problemfritt som mulig for den enkelte deltaker.
    Last edited by espsko; 14-01-2009, 00:05.
    Espen Skogen
    espen@emmaweb.no
    ---
    Webmaster for www.emmaweb.no.

  • #2
    Hva med merker som har importør i Norge, men som ikke vil "støtte" EMMA. Gir dere disp til merkene fra denne importøren også?

    edit: trykkleif
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Vil det si at om jeg konstruerer min egen headunit så får jeg ikke stille i advanced og oppover? :-O
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by InstallBay View Post
        Hva med merker som har importør i Norge, men som ikke vil "støtte" EMMA. Gir dere disp til merkene fra denne importøren også?

        edit: trykkleif
        Nei, dessverre. Reglene omkring merker som har norske importører blir som før, men vi innfører et nytt trinn på "sponsorstigen" som innebærer et grunnmedlemskap i EMMA for importører på kr. 5.000 som gjør det mulig å delta med denne importørens utstyr. Dermed håper vi det blir mulig også for mindre importører å være med, uten den øvrige profileringen og mulighetene man får gjennom de øvrige sponsorpakkene.

        EMMA gikk driftsmessig med et stort underskudd i 2008-sesongen, noe alle som vil kan se når regnskapene for fjoråret blir offentlige, siden EMMA nå driftes av et aksjeselskap. Vi som driver dette ønsker ikke å betale dette av egen lomme, og derfor er vi avhengige av importørenes støtte for at dette skal gå rundt.

        Når det gjelder 2009-sesongen har vi heller ikke budsjettert med noe overskudd, men pløyer alle inntekter tilbake i miljøet gjennom driften av konkurranser og andre arrangementer, noe vi håper også importørene ser nytteverdien av for egen del. Vi planlegger også en rekke tiltak, både i egen regi og i samarbeid med andre aktører i miljøet, som vil være til stor nytteverdi for miljøet såvel som importører og forhandlere.

        Edit: Divese presiseringer.
        Last edited by espsko; 14-01-2009, 00:06.
        Espen Skogen
        espen@emmaweb.no
        ---
        Webmaster for www.emmaweb.no.

        Comment


        • #5
          Originally posted by r3mark View Post
          Vil det si at om jeg konstruerer min egen headunit så får jeg ikke stille i advanced og oppover? :-O
          Hvis du konstruerer din egen headunit skal vi nok komme fram til en løsning på det
          Espen Skogen
          espen@emmaweb.no
          ---
          Webmaster for www.emmaweb.no.

          Comment


          • #6
            Ser ikke helt hvilken trille det spiller om hvilket utstyr som står i bilen, alle har jo samme mulighet til å skaffe noe spesielt. Poenget er vel at det låter bra?
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              Du har rett i at det er lyden som teller. Disse reglene er innført av hensyn til våre sponsorer og samarbeidspartnere, som sørger for at vi har muligheten til å drive.

              Ideelt sett ønsker vi selvfølgelig å ha med samtlige importører, og derfor har vi også gjort "inngangsbilletten" betydelig lavere i år enn i fjor, etter ønske fra flere importører.

              I motsetning til hva mange kanskje tror koster det ganske mye penger å drifte dette apparatet en sesong, til tross for at alle jobber gratis og frivillig.

              Vi ønsker selvfølgelig å gjøre ting enklest mulig for de som konkurrerer hos oss, og det vil vi også fortsette med. Derfor er det fri deltakelse i entry og experienced-klassene.
              Espen Skogen
              espen@emmaweb.no
              ---
              Webmaster for www.emmaweb.no.

              Comment


              • #8
                Da vil det sikkert være en fordel for EMMA om de klarer å komme til en enighet med alle importørene i 2009 da





                Nei, sikter ikke til oss. Vi var medlem og vil være det i 2009. hvilket nivå skal vi diskutere på kammerset.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by r3mark View Post
                  Ser ikke helt hvilken trille det spiller om hvilket utstyr som står i bilen, alle har jo samme mulighet til å skaffe noe spesielt. Poenget er vel at det låter bra?
                  Se for deg senario. Du er levrandør for en del merker, la oss ta en velkjent levrandør.. Installbay, du mener at dine produkter er så bra at dette vil du ha folk til å konkurere med. Så du ringer EMMA og spør hva det kreves, EMMA svarer da med en pris.. la oss ta et rundt tall 10 000kr (bare et eksempel)

                  Så betaler du dette beløpet og tenker så deilig nå kan mine kunder få delta, men så kommer jeg. Jeg er levrandør for "eriks super høyttalere" (i frykt for å tråkke noen på tærne) og jeg har ikke penger til å betale denne avgiften.. surt for meg. MEN om da en deltager som har kjøpt denne høyttaleren av meg som ikke betalendende levrandør for lov å delta. Ville du da ha sponset emma året etter?

                  Det krever en del arbeid med EMMA konkuranser, emma hoveddommerkurs som snart skjer i tyskland krever at 1-2 reiser ned å betaler en ganske grei pris for å kunne drifte emma konkuranser på internasjonalt nivå. Altså så du kan kvalifisere til EM. Reise Norge rundt med dommere, hoveddommer og stasj som emma banner, reklame bannere for sponsorer etc som også skal frem også skal man ha overnatting.
                  Jeg kan fortsette å skrive her, er en del mer som også koster penger.. men du fatter kanskje poenget.

                  Er en hel del man ikke tenker på før man står oppi dette, noe jeg ikke gjør, men har vært med å sett en del i de 2 siste årene.
                  Har ikke noe med spessielt utstyr og sære regler til emma, enten så er det sånn eller så er emma borte. Jævlig enklet og greit.
                  Last edited by Erik André; 14-01-2009, 01:23.
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    Ehm.. gjør du det, så tror jeg du får delta av det enkle prinsipp at de gjerne vil la deg vise hva denne saken du har bygget er god for. I know i would..
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Jeg regnet i grunn med at det var økonomi som lå som grunn til det ja, forståelig nok.
                      Men som dere sier; man er ikke urimelig og tillater unntak fra regelen. Det er bra
                      Jeg tror nok bygging av forsterkere hadde vært mer aktuelt enn headunit om man skulle bygd noe selv da men
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #12
                        Selvbygd utstyr.

                        Originally posted by r3mark View Post
                        Jeg regnet i grunn med at det var økonomi som lå som grunn til det ja, forståelig nok.
                        Men som dere sier; man er ikke urimelig og tillater unntak fra regelen. Det er bra
                        Jeg tror nok bygging av forsterkere hadde vært mer aktuelt enn headunit om man skulle bygd noe selv da men
                        Ang det med egenbygde komponenter/ modifiserte komponenter så avgrenser dette litt i valg av klasse:
                        Entry, ikke tillat, Experienced, ikke tillat
                        Only in EMMA Advanced Pure Sound and Unlimited it is allowed to use modified or selfbuilt
                        active equipment (e.g. head unit, linedriver, amplifier, active crossover). Competitors
                        within EMMA Advanced with modified or self-built active equipment have to compete
                        there. .
                        Master, expert alle klasser.
                        Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                        Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                        post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                        Comment


                        • #13
                          Heisann, jeg har et spørsmål her angående et merke jeg ikke er sikker på om har en offisiell norsk importør i 2009, nemlig Soundstream? Dette merket har jo skiftet importør flere ganger opp igjenomm årene, og i mitt tilfelle er dette gammelt utstyr (90-tallet), da det var NASCA som var arrangør av konkurransene. Hvor faller dette under i 2009-sesongen?
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            jeg også lurer på dette med Soundstream. Kjekt å vite. Lurer også samtidig på Hifonics. hvordan disse ligger an? klarer ikke å finne noen nå lengre som fører dette. for et par år siden så var det en leverandør som solgte dette, men kommer ikke på hva det het.

                            Alex

                            Comment


                            • #15
                              Engen fører vel soundstream enda(?)
                              Men han er kanskje ikke offisiell importør?
                              1989 Volvo 740 GL

                              Comment

                              Working...
                              X