Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny spiller, sikkerhetsdrit i bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny spiller, sikkerhetsdrit i bilen

    Kjøpte meg en slik en Pioneer AVH-4000DVD (dobbel din) spiller på Installbay i går. Stolt som f vandrer jeg inn på Opel for å låne sånne saker for å få ut original stereo. Kommer meg hjem fra jobb i dag og skal montere den nye jævelen, men neida.... Kun den originale dritten (ikke mp3 på den engang!) som virker pga sånn sikkerhetsdrit. Har en kontakt til over de to ISO kontaktene som det ser ut til at sikkerhetsgreiene er koblet på.
    Noen som vet hvordan jeg enten bypasser den sikkerhetsgreia, eller om jeg trenger no ekstra stæsj? Har allerede fått Installbay Tønsberg til å bestille kabel til rattkontroll og sånne deksler som skal fylle ut den resterende plassen på begge siden av spilleren (siden Opel har litt skrå spiller originalt).
    Håper noen kan hjelpe meg, blir nesten på gråten av å tenke på pengene som er/blir brukt på det her :P Vil ikke returnere spilleren heller!

  • #2
    Bilder !
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #3
      skjønner ikke helt hvilken sikkerhetsdritt du mener :P hehe
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        Det er en sånn elektronisk sperre på anlegget. Prøvde å skru det av, men det gjelder visst bare originalspilleren. Får ikke satt inn en ny spiller så lenge jeg ikke kobler til den siste kontakten (som ikke kan kobles inn i Pioneer spilleren så vidt jeg kan se). Skjønner? :P

        Comment


        • #5


          Sikkert ikke riktig antall sånne "plugger" i de forskjellige kontaktene. Er kun for å illustrere. Kan evt. ta et bilde når skal ut i bilen igjen hvis folk ikke skjønner helt

          Comment


          • #6
            kanskje du må få lars ove til å bestille en iso overgang da evt bare legge opp alt på nytt..
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Legge opp alt av kabler? :O
              Da må jeg vente enda lengere da Tror ikke det er så lurt at jeg plukker alt for mye på kabler og sånn, kan fort bli til at hele bilen slutter å virke (på en eller annen merkelig måte).
              Dere begge lovte meg at det var "plug'n'play" og greier, hehe


              Tror forresten det muligens er en sånn her jeg trenger?:
              http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

              Comment


              • #8
                helt sikkert.. rart at han ikke ordna deg en sånn i samme slengen :P ring han i morra tidlig, så er den der på mandag/tirsdag..

                null pes å legge nye kabler.. trenger bare + og - og høytalerkabler
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Uten å si det sikkert, men kan hende han ikke husket det eller no sånt Vil bare ha den inn så fort som mulig, får ringe eller stikke inn i morra. Se hva man gidder Takk for hjelpa uansett, godt å finne ut at man ikke har kjøpt no som egentlig ikke passer

                  Comment


                  • #10
                    hadde kanskje samme problemet på merca.
                    måtte bare bestille opp en ekstra overgang. det som skjedde til meg var at den nye spillern ikke fikk strøm ved tenning. så var d bare å bestille opp 2 nye koblinger og alt funka som det skal
                    2002 Mercedes Benz clk 200 kompressor

                    Comment


                    • #11
                      edit: det var noe annet ja...
                      Last edited by matador; 17-01-2009, 16:07.
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        det er en kabel som skal jordes i handbrekket! Finn frem bruksanvisningen, finn frem kabelen og tyvkople den inn på jordings tilførselen og wow, du har bilde

                        (tviler på du får iso kontakten til å jorde denne, da det er påbudt å stå i ro når du ser dvd )

                        Comment


                        • #13
                          Får ikke noen ting egentlig skjønner du. Det er null liv i spilleren sånn som den er nå Kan alltids prøve det du sier golfnos, eller få noen til å gjøre det, siden jeg ikke har peiling på sånt :P Takk uansett

                          Comment


                          • #14
                            Så litt i den instruksjonsboka nå, og det står ikke noen ting om kobling på håndbrekk Hvordan gjør jeg det? Kjedelig hvis jeg må demontere hele bilen for å gjøre det :P

                            Comment


                            • #15
                              er en rosa ledning (eller grønn) som er ganske lang.. du kan bare skjøte den innpå jordingskabelen til spilleren
                              www.eirikaspaas.com

                              Comment

                              Working...
                              X