Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble + kabel til batteriet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble + kabel til batteriet

    Hei.

    Jeg har en 2005 mod Nissan Pathfinder som jeg skal montere diverse bilstereo i.
    Denne bilen har en såkalt fusible link box på selve batteripolskoen, og det vil ikke se spesielt bra ut å feste en ringkabelsko med 50mm2 kabel direkte i denne. Hva bruker folket å gjøre i sånne tilfeller?

    Boksen kan ikke erstattes med sikringsboks, da en fusible link er tregere enn en sikring etter det jeg har forstått.

  • #2
    Bilde?

    (10 tegn)
    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

    Comment


    • #3
      Nå vet jeg ikke åssen denne ser ut, men jeg hadde splitta før fuseboksen, satt på en ny batteripol og tatt en kabel til fuseboksen, og en til bilstereoen.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Det stod ei sånn sikring på batteripolen min også, men jeg greide å modifisere den sånn at jeg skrudde den fast på den nye batteripolen
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Jeg bruker iallefall en splitter før plusspolen, slik at jeg får minst mulig kabelkrøll med batteriet. Eiker Audio selger noen eltek-splittere for 119kr stk, de tar 2x 50mm2 og 3x25mm2, funker veldig bra!
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #6
            Takker for tips! Jeg har et par Rockford batteripolsko fra før, så jeg skal prøve å få laget meg en overgang i messing f.eks. Det bør jo se bra ut også

            Comment

            Working...
            X