Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merke stor forskjell på sikringer??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merke stor forskjell på sikringer??

    Har satt i 50mm2 strømledning, men har til nå brukt sikring med holder som var anbefalt på 10mm2. tror den er på 10 amp. eller noe!!

    men har nå kjøpt 200amp. auto sikring. vil jeg merke stor forskjell?? siden jeg ikke får satt den inn enda!...

  • #2
    du vil nok ikke merke noen forskjell nei.. sikringen er der for å beskytte kabelen ved en kortslutning.. at den sikringen du hadde ikke røyk betyr at forsterkeren(e) dine ikke trekker mer enn 10A.
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

    Comment


    • #3
      ok! hmm! litt rart, siden jeg har dynabel monoblokk bf4501. hvorfor har ikke sikringene gått da`med en så stor forsterker??

      Comment


      • #4
        Det er hvist 50a sikring jeg hadde, også har jeg kappet ned tversnittet en del.

        Comment


        • #5
          Om ikke sikringen har røket tyder det bare på at du ikke har brukt mer effekt enn du klarer å få igjennom en 50A sikring. En 200 watts forsterker trekker jo ikke 200 watt hele tiden.

          Hadde sikringen vært på 10A hadde det nok vært litt underlig at den ikke røyk ja, men en 50A sikring vil kunne gi ca. 350 watt og det holder overraskende lenge. De fleste bruker langt færre watt enn de tror

          Comment


          • #6
            Helt rett det som blir sagt, man spiller bra høyt før strømtrekket plutselig fyker til himmels...
            Og jeg har forresten hatt godt over 500 A gjennom 400 A sikringer uten at de har røket, så du kan overskride det som er angitt på sikringene ganske mye over kort tid.

            Comment

            Working...
            X