Announcement

Collapse
No announcement yet.

Splen dempematte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Splen dempematte

    Driver å demper torpedoveggen nå, og har lagt et lag vibroplast rett på chassiet. Så skal jeg legge 8mm splen oppå der, men som de fleste sikkert vet er denne veldig stiv. Og torpedoveggen er ikke noe ideell flate og dempe med slik matte, siden det er svinger, bukter og bølger. Prøver etter beste evne og få den inntil med å kutte små biter og samtidig bruke tape utenpå skjøtene, men på noen steder bøyer det seg opp uasett så luft mellom vibroplasten og splen er ikke til å unngå. Hvor mye har dette og si?

  • #2
    Not good. Gjør ikke den virkningen som den skal. Skjær til med kniv slik at du ikke for bobler eller "innersvinger".
    Bedre å gjøre det skikkelig når du først har alt ute, enn å gjøre ting to ganger...

    Fikk bort motors- og hjulstøy når jeg gjorde det.
    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

    Comment


    • #3
      Ja men på en annen måte så er det jo ikke så mange steder heller da, bare der det er brå svinger osv og vanskelig og legge. Da skjer det ofte at du klistrer inntil, men det løsner fra under laget igjen etter noen dager pga litt spenn i matta. Har gjort som du nevner men tykkelsen gjør det likevell vanskelig. Snakka med en på installbay over telefon, og han hadde samme mening som meg om at splen er for akustisk demping av høyere frekvenser, og at det derrimot ikke er alfa omega med feste til grunnlaget. med vibroplast som er for vibrasjoner derrimot, er jo saken en annen.

      Comment

      Working...
      X