Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laget jalla remote-turnon, failet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laget jalla remote-turnon, failet

    Mekket en +12v fra batteriet med en eksisterende 4mm2 kabel inn til dash, via en bryter, trakk en 6mm2 kabel derfra og bak i bagasjerommet, hvor jeg splittet den til to forsterkere.
    Får dessverre bare 9.5v ut, mens jeg får 15v på spenningen til anlegget. Var såvidt nok til å få på Genesis ampen når alt annet var av, men ellers var det no go. Kjøre i et relé der bak, og bruke spenningen fra anlegget da?
    Har forresten ikke remote ut på min midlertidige spiller, derfor jeg styrer med dette greiene.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    For lav spenning kan komme av dårlige tilkoplinger, sjekk kabelsko / skruetilkoplinger eller liknende
    Filip
    Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

    Comment


    • #3
      Det burde vel vært greit, har en kabelsko som går rett inn på batteripolen som ser grei ut og er godt festet, en 30amp glassikring i en biltemaholder, en biltemaswitch, og så splittet den i to.
      Bryteren og splittingen brukte jeg flatstifter til, og det ble fint og skikkelig, og velisolert det..
      Den burde vel få 12v med lav strøm gjennom der helt fint egentlig?
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

      Comment


      • #4
        Skal bli så og si intet tap når dette kun er til remote, er snakk om noen få mA som skal gå der, så tversnitt osv er ingen hindring her. Tipper på dårlig kontakt et sted i kretsen, eller et hakk eller brudd i kabelen..
        1993 BMW 318is coupe

        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

        Comment


        • #5
          Da må jeg investigate.. Hrrrhm..!
          Men ja, ok. Det fins vel strengt tatt ingen annen løsning. Det gjør ikke noe at remoten er splittet til to forsterkere med en Y-kobling da?
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #6
            Det er ikke spenningsfall over bryteren da?

            du har jo en inngang, og en utgang på denne, slå den på og mål før og etter.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Det var det som var planen å teste i dag!
              98' Audi A4
              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

              Comment


              • #8
                Som neptyr sier. mål før og etter på alle steder hvor du ikke har hel kabel når spenningen er på.
                Som f.eks før og etter sikringsholder, bryter.. osv..
                Har faktisk opplevd og ha brudd inni glass-sikringa som gjorde at jeg fikk spenningstap...
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                Comment


                • #9
                  Hm, jeg målte 0.00v spenningsforskjell mellom + og etter sikring, så der ligger ikke feilen iallefall. Men jeg kan sjekke bryteren.

                  Hva er forresten den midterste polen på en vanlig DC bryter for noe? Ser det ofte.. en flatstift-pin som er litt kortere enn de andre, ser ut som den går rett til jord den også. Er det for å splitte signalet ut eller noe?
                  98' Audi A4
                  Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                  Comment


                  • #10
                    Høres ut som du har en 3hakks bryter? AV, middels, på ?
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Neinei, det er en helt vanlig av/på bryter, med et lite lys i.


                      Strømbryter, kvadratisk
                      På/av. Gul kontrollampe. Kneppfeste. Innbyggingsmål: Ø 25 mm.
                      98' Audi A4
                      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                      Comment


                      • #12
                        Det er for å skaffe lys på bryteren.. for å få det til og lyse så trenger man både + og -. funksjonen til bryteren er jo bare og koble sammen i ditt tilfelle + og + og da vil den ikke få noe jord så den vil lyse. :P
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #13
                          _ \ _
                          [ ]
                          0 0 0
                          0 0
                          + -

                          Koblet den sånn som det der. Da virker bryteren, og det kommer lys.

                          Så du sier jeg bør paralellkoble slik at den midterste også får +? For ja, det er sikkert pga lyset i bryteren jeg får spenningsfall..
                          98' Audi A4
                          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                          Comment


                          • #14
                            Hvor tar du ut pluss?

                            Pluss inn på den ene store, pluss ut på den andre store, og ignorer lyset, se hva som skjer da.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #15
                              Altså, pluss ut blir jo.. minus.
                              Jeg bruker ikke den midterste pinnen i det hele tatt jeg. Går inn på ene siden, og ut på den andre.
                              Pin 1 og pin 3. Pinnene er merket 1-3, men ingen symboler.
                              98' Audi A4
                              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                              Comment

                              Working...
                              X