Announcement

Collapse
No announcement yet.

bas fram port bakover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bas fram port bakover

    hei.hva spiller höyest av port bakover bass opp.....
    eller bass framover og port bakover..
    det er i en audi a4 avant.
    er det noen som har testat dette?
    det er kun for dbdrag ikke for sq.


    hilsen dag gunnar borg
    Last edited by dag gunnar borg; 25-01-2009, 18:45.

  • #2
    er bare å prøve seg fram og eventuelt måe seg fram til et resultat. ellers kan jeg spørre tilbake da, hvor langt er et tau?
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by NoZ_87 View Post
      er bare å prøve seg fram og eventuelt måe seg fram til et resultat. ellers kan jeg spørre tilbake da, hvor langt er et tau?
      det var jo BRA sagt.
      jeg håper at dette ikke er de vanlige svarene man vil få..litt seröse svar kan man vell håpe å få.
      men det finns jo andre steder å få rede på ting å tang.

      hilsen dag gunnar borg

      Comment


      • #4
        jeg tror att det han mener er att det ikke er et fasit svar.. den ene alternativet er ikke alltid bedre enn det andre, men andre ord må man prøve seg fram!

        Comment


        • #5
          Originally posted by dag gunnar borg View Post
          hei.hva spiller höyest av port bakover bass opp.....
          eller bass framover og port bakover..
          det er i en audi a4 avant.
          er det noen som har testat dette?
          det er kun for dbdrag ikke for sq.


          hilsen dag gunnar borg

          porten skal/bør stå samme vei som element. har en 98 passat stv med basreflex kasse med port og element på samme vegg, bakover. dette spiller helt topp etter min smak.

          nå har ikke jeg noe db-drag anlegg, men visst du kikker litt i trådene her så er det en del db-drag biler i prosjekt trådene. der burde du finne noe nyttig.

          Comment


          • #6
            han har tydligvis allerede bygd en kasse, men om han skal bygge ny kasse vill dette oftest bli det beste alternativet..

            Comment


            • #7
              Originally posted by duality View Post
              han har tydligvis allerede bygd en kasse, men om han skal bygge ny kasse vill dette oftest bli det beste alternativet..
              jeg har prövd noen kasser.nå spiller jeg med bass opp og port bakover da spiller jeg 151db.43hz.har prövd med bas og port på samme side men det spiller lavere.
              jeg bruker 2 stk 15".derfor er det bare basskasse jeg ikke har prövd.. bass fram og port bakover.
              er det noen som har prövd dette med bra resultater?
              hilsen dag gunnar borg

              Comment


              • #8
                Det er sikkert noen som har testet, men ikke sikkert det er så mange som har målt. Trenger ikke spille høyt, selv om det høres høyt ut.

                Jeg har elementet bakover og porten oppover, men har ikke gjort noen målinger i bilen min nå... Har prøvd det samme tidligere i tilsvarende bil (Civic) med OK resultat. På den måten er man hvertfall sikker på at det ikke er noe som blokkerer for porten overhodet, i den grad det har noe å si...

                Målet er vel å få mest mulig trykk og minst mulig utfasing av lydbølgene, det siste er lettere om port og element er nær hverandre. I hodet mitt blir det mer utfasing med porten på motsatt side av kassa. :P Men om kassa er veldig dyp (f.eks.) så avstanden mellom port og element blir "riktig" ift. frekvensene du skal spille, så går det vel kanskje an å få det til å bli bra. Men da skal jo kassa være nokså lang da.

                Vet ikke hvor mye dette har å si i praksis, men ta en titt på de som vinner? Tror ikke mange har port og element motsatt vei?

                Comment


                • #9
                  mener espen hadde bassene bakover og port oppover i tigraen sin. Det var vel mens har var med i team re-loud... Men er nok litt individuelt fra bil til bil uten at jeg har mye greie på DB.
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #10
                    det som funket best i tigran min var bassene opp og portene bakover uten tvil.så lag en opptimal kasse meg bassene opp og porten bakover.
                    NORSK MESTER SS 1-2 2008
                    NORSK MESTER STREET MAX 2009

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ESPEN KAAL View Post
                      det som funket best i tigran min var bassene opp og portene bakover uten tvil.så lag en opptimal kasse meg bassene opp og porten bakover.
                      jeg spiller med bassene opp og port bakover 151db 43hz....i audien..men man vill pröve å komme enda höyere.
                      da må man pröve nye ting.
                      men uansett skall jeg pröve med bass framover og port bakover(sonosub)
                      hilsen dag gunnar

                      Comment


                      • #12
                        jepp, det var det jeg mente, at det ikke finnes noen fasitsvar.

                        er bare å prøve seg fram til best mulig resultat
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #13
                          vi spillte høyest i audien da vi satte sub kassen til å spille mot siden... bass og port samme vei.
                          Men som alle sier. koble opp, skru opp og mål
                          TEAM RE-LOUD
                          http://www.teamreloud.com

                          Norwegian Champion 08

                          Comment


                          • #14
                            Hvordan spillte det med subbene fram og portene bakover? Skal bygge ny kasse i en stasjonsvogn.Så er gira på resultatet Regner med jeg bygger med subbene vendt oppover og portene vendt bakover.

                            Comment


                            • #15
                              send en pm til Dbcompagniet eller Dag-Johansen. vil mene begge kunne gitt deg kompetente svar

                              Comment

                              Working...
                              X