Vis full versjon : Støy
Djupvannselg
29-01-2009, 15:50
Har kobla opp nytt frontsett i bilen nå, er veldig bra lyd bortsett fra at det kommer konstant støy fra den venstre diskanten, noen som har noen forslag til hva det kan være?
Har kobla opp nytt frontsett i bilen nå, er veldig bra lyd bortsett fra at det kommer konstant støy fra den venstre diskanten, noen som har noen forslag til hva det kan være?
Dårlig jording, dårlig skjerming av kabler, dårlig kontakt ein plass, osv osv osv
Djupvannselg
29-01-2009, 17:18
dårlig jording av spiller da eller? er ikke støy som går på turtallet, det er der konstant og det er alltid MYE mer støy hvis bilen er kald enn varm..
hm, siden det bare er på den ene siden: er dette drevet av ekstern forsterker?
kan diskantkabelen ligge og kortslutte mot jord en plass?
Djupvannselg
30-01-2009, 22:15
nei kommer rett fra spillern..
jeg veit ikke om den ligger mot jord, skulle ikke tro isolasjonen bare er blitt borte ett sted.. men alt er jo mulig her i verden:P hehe
Jeg hadde masse ulyder og støy, viste seg at jeg koblet noen 2 ohms høyttalere i en konfigurasjon som kun støttet 4 ohm.
Djupvannselg
31-01-2009, 19:33
det er 4 ohms høtalere jeg har.. hva er vanlig at kommer rett fra spillern egentlig?
Djupvannselg
31-01-2009, 22:22
kan det være delefilteret som har paia? for mellom tona som går på samme filteret blei stille også, men er liv i den uten filteret..
Djupvannselg
01-02-2009, 18:34
ingen som har noen forslag?:S
Midbassen har fin lyd når diskanten lager ulyd? Og det er ikke noe finurlige lowpassfiltere eller noe sånt på spilleren? antar du har passivt delefilter eksternt.
Prøv å bytte om filterne da?
kan det være delefilteret som har paia? for mellom tona som går på samme filteret blei stille også, men er liv i den uten filteret..
Ser ut som det kan være delefilteret da ja.. om det er noe feil med det på mellomtonen også. Prøvd å bytte delefilter eller koblet utenom?
Sjekk eventuelt loddinger på filteret ditt.
Djupvannselg
05-02-2009, 16:04
veegard: nei har ikke prøvd og bytte om filterne..
vwboy: koble sammen mellomtonen og diskantent sammen uten filteret du mener?
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.