Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor stor sikring er det i denne forsterkeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor stor sikring er det i denne forsterkeren?

    Heisann... jeg lurer på en ting. som tydelighvis ingen på bilforumet vet, ettersom jeg ikke får svar... noen her som vet det kanskje?
    forsterkeren det er snakk om er en HiFonics BXi2006D. ser ikke noen sikringer på bildene, så jeg regner meed at denne er innebygd?

  • #2
    Er ikke lett å finne ut det. Men det er vel en eller annen formel for å regne ut det tror jeg.

    Comment


    • #3
      oki... hehe... noen som kan den formelen isåfall?

      Comment


      • #4
        ah... det er ikke noe sikring på denne... men den har 2gauge tilkopling... hvor stort er dette i norsk måleenhet?

        Comment


        • #5
          2 gauge er ca 33 mm2.
          Hva betyr det hvor stor sikring det er på forsterkeren forresten?

          Comment


          • #6
            har mye å si om kvaliteten på forsterkeren, og om hvor mye denne faktisk spytter ut av power. feks. en forsterker som er oppgitt til 4x500w rms og bare har en 30 amp sikring, vil aldri yte det opgitte.
            30x14= 420...420*0,60= 252.... 252/4 = 4x63w

            rett meg noen om dette ikke stemmer da
            Last edited by Spaniolen; 25-06-2007, 20:06.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Spaniolen View Post
              har mye å si om kvaliteten på forsterkeren, og om hvor mye denne faktisk spytter ut av power. feks. en forsterker som er oppgitt til 4x500w rms og bare har en 30 amp sikring, vil aldri yte det opgitte.
              30x14= 420...420*0,60= 252.... 252/4 = 4x63w

              rett meg noen om dette ikke stemmer da
              Så hvis jeg smeller på 400A sikringer på en 4x500w forsterker så har vi en kvalitetsforsterker?
              SIkringer sier ingenting om kvalitet.. Og nå har jo billigmerkene begynt å sette på overdimensjonerte sikringer for å lure folk videre..
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                neinei.. men det er vel bare en teori og en liten pekepinn?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Spaniolen View Post
                  har mye å si om kvaliteten på forsterkeren, og om hvor mye denne faktisk spytter ut av power. feks. en forsterker som er oppgitt til 4x500w rms og bare har en 30 amp sikring, vil aldri yte det opgitte.
                  30x14= 420...420*0,60= 252.... 252/4 = 4x63w

                  rett meg noen om dette ikke stemmer da
                  Nei, sier ingenting om kvaliteten på forsterkeren...
                  Men gir selvfølgelig en viss pekepinn på hvor mye effekt den har mulighet til å levere, ikke dermed at den gjør det.

                  Og poenget mitt var egentlig at "alle" vet at den forsterkeren klarer å levere temmelig mye effekt i forhold til prisen (i USA), men altså litt mindre enn oppgitt.

                  Comment


                  • #10
                    sant så sant gleder meg veldig til at forsterkeren ankommer ca 2.juli.
                    har hørt at denne leverer ca. 1500-1600w rms... men kommer ikke på i hvor mange volt... men mest sansynlig i 14.3... tok noen målinger bake i bagasjerommet får ett par dager siden og da målte det mellom 13.9. og 14.7 faktisk... å da var det med musikk på... men faktisk så blinker lysene i bilen ved pådrag av volum... så jeg må vel oppgradere ledningsnettet i motorrommet

                    Comment

                    Working...
                    X