Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til installasjon i bagasjerom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til installasjon i bagasjerom?

    Starter ferien min imorgen så da må jeg satse på å få gjort noe i bagasjerommet på Passaten. Eneste problemet er at jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Kriteriene er at det skal sitte fast, være enkelt og ta liten plass.

    Foreløpig har jeg kommet frem til å gjøre det slik:


    Stereoen vil da ta opp under halvparten av bagasjerommet.


    Men jeg lurer på hvordan jeg skal feste alt enklest mulig? Foreløpig tenker jeg på ramme av 20x20mm firkantrør eventuelt 12mm mdf bunnplate som jeg fester. Andre forslag?

    Festepunktene jeg har tilgjengelig er disse:


    De lastestroppbøylene er vel festet med M6 om jeg ikke husker feil og baksetet er festet med M8.

    Alle forslag og tips taes imot med et stort takk!

    PS: Den Soundmagusen skal ikke være med, ligger bare å slenger for tiden
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

  • #2
    stål ramme av 15*15mm stål rør er jo sikkert som fjell. hev den litt sånn at basskassa kan stå nedi, om du skjønner? Har du mulighet til og få basskassa lengre inn mot seteryggen? om du har det kan du jo sette forsterkerene litt på skrå, så de opptar enda mindre plass..

    tegning, fritt fra hvordan du har satt opp utstyret på bilde
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Får forsterkerene plass i lengderetningen på siden av kassen?

      Med forsterkerene på skrå over hverandre i to "etasjer" og en basskasse med skrå front ville dette nesten ikke tatt plass...

      Comment


      • #4
        Originally posted by LLH View Post
        stål ramme av 15*15mm stål rør er jo sikkert som fjell. hev den litt sånn at basskassa kan stå nedi, om du skjønner? Har du mulighet til og få basskassa lengre inn mot seteryggen? om du har det kan du jo sette forsterkerene litt på skrå, så de opptar enda mindre plass..

        tegning, fritt fra hvordan du har satt opp utstyret på bilde
        Skjønner hva du mener med ramma rundt basskassen ja, men den må stå veldig lavt pga elementene da. Forsterkere på skrå tror jeg at jeg dropper, skal prøve å gjøre alt så enkelt som mulig her.

        Originally posted by freddie View Post
        Får forsterkerene plass i lengderetningen på siden av kassen?

        Med forsterkerene på skrå over hverandre i to "etasjer" og en basskasse med skrå front ville dette nesten ikke tatt plass...
        Ja de får plass, men ikke sjangs at kablene får plass i tilegg da.

        Tror jeg drar ut å kjøper stål idag så blir det sveising.
        Alpine
        Audison
        Hertz
        Soundstream

        Comment


        • #5
          Da gikk halve dagen med på å lete etter islagsmuttere som lokale byggvarefirma ikke vet hva er en gang...

          Resten av dagen gikk med til sveising. Jeg har aldri sveiset med elektrodeapparat før så det ble jo spennende, ble litt ymse til å begynne med, men jeg merket fremgang ihvertfall. Moro var det også! Ramma er ikke helt ferdig, mangler feste til basskasse og fester til karosseri. Men har kommet godt igang.





          Så da ser dere hvordan ting ble plassert.
          Alpine
          Audison
          Hertz
          Soundstream

          Comment

          Working...
          X