Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny headunit ønskes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til ny headunit ønskes.

    Heisann folkens. Jeg har ikke noe bra anlegg pr i dag, men jeg skal ha inn ett nytt komponentsett som mest sannsynligvis blir Helix og to sub'er som jeg har liggende, 10" JBL Gti4 tror jeg de het. Disse drives av en gammel pioneer gm-x 944 forsterker som brokoblet gir ut ca 250w pr kanal rms.

    Jeg trenger en ny headunit som kan drive dette ganske greit, og ønsket pris er opp mot 5000kr. Komponentsettet kommer i første omgang til å drives av en no-name forsterker som jeg har liggende fra veldig gammelt av, fram til jeg får råd å kjøpe meg ei monoblokk av typen dynabel sin BF serie for å kjøre subbene på denne i stedet, slik at komponentsettet får overta 944'en.

    Har dere noe forslag til hva jeg burde gå for? Eneste få kravene er at den må takle mp3 og skippe normalt kjapt igjennom filene (den jeg har bruker 8 sekunder mellom hver sang) og at den er svart. 1DIN eller 2DIN er ett fett.
    Sture Vedal

  • #2
    Alpine 9855R eller Pioneer 88RS
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Oki, notert. Takk så langt.

      Andre forslag på 2DIN? Kunne vært morro med skjerm også, siden jeg på en måte har ett åpent hull å tette igjen..
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        Da ble det jaggu meg Alpine sin spiller som ble kjøpt inn. Rimelig pristilbud fikk jeg også på Bilradiospesialisten i Trondheim.

        Regner med den blir pakket og sendt i dag.

        Takk for innspill.
        Sture Vedal

        Comment

        Working...
        X