Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøp av bilstereo - Forslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innkjøp av bilstereo - Forslag?

    Cd spiller
    Pioneer DEH-P4900IB
    1998,-
    Komponentsett
    Morel Hybrid Ovation 6
    4298,-
    Forsterker
    US Amps XT1600.2
    1998,-
    Forsterker M
    US Amps XT4000D
    3298,-
    Sub
    Resonant Engineering SE12"
    1798,-

    Kabler
    EVUS CA 10. Høyttalerkabel 2x5 mm²


    Dette oppsettet har jeg satt opp. Hva synes dere om dette? Forslag til forbedringer? Vil det låte? Dere ser hvilken prisklasse det skal være i.
    Last edited by stiffmast; 25-06-2007, 22:40.

  • #2
    Det oppsettet du har sett deg ut spiller helt sikkert veldig bra, men jeg ønsker å gi deg et alternativ som jeg mener spiller utrolig bra med sterkt fokus på pen og detaljert lyd.

    CD-spiller:
    Pioneer DEH-P5900MP
    2299,-

    Komponentsett:
    Hertz MLK 165
    4999,-

    Bass:
    Hertz ES 300D
    1199,-

    Forsterker:
    Audison SRx 3
    3899,-

    Kabelsett:
    Connection FSK 600
    999,-

    Signalkabel:
    Connection FT2 500
    2x 199,-

    Dette oppsette har en veilpris på kr 13.793,-. Pakketilbud kr 11.000,-

    Du finner info om de fleste av disse produktene på nettsiden vår.
    Last edited by Bilstereosenteret.no; 25-06-2007, 17:02.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Den hertz subben synes jeg ser "skrøpelig" ut iforhold til RE SE subben og den er heller ikke like mange watt, samme med forsterkeren.

      Comment


      • #4
        Originally posted by stiffmast View Post
        Den hertz subben synes jeg ser "skrøpelig" ut iforhold til RE SE subben og den er heller ikke like mange watt, samme med forsterkeren.
        Wattwattwatt... Oppskrytt!

        Hertz har meget gode produkter, det samme med Morel.

        Men jeg mener det Morel-settet fortjener en bedre forsterker.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Ok.
          Har skiftet ut til US Amps XT1600.2, koster bare noen hundrelapper mer. Er den sterk nokk?

          Hva sies om US amps og RE i miljøet egentlig?


          Trenger jeg egentlig 2 forsterkere eller klarer jeg meg fint med en US Amps MD42 ? Det eneste som skal kobles på er jo basseren og komponentsettet. Er det veldig merkbar forskjell fra de 2 forsterkerne kontra denne?
          Last edited by stiffmast; 25-06-2007, 22:49.

          Comment


          • #6
            Originally posted by stiffmast View Post
            Ok.
            Har skiftet ut til US Amps XT1600.2, koster bare noen hundrelapper mer. Er den sterk nokk?

            Hva sies om US amps og RE i miljøet egentlig?


            Trenger jeg egentlig 2 forsterkere eller klarer jeg meg fint med en US Amps MD42 ? Det eneste som skal kobles på er jo basseren og komponentsettet. Er det veldig merkbar forskjell fra de 2 forsterkerne kontra denne?
            Bedre kvalitetsmessig var det jeg mente.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Sier det samme..wattwattwatt! Hadde samme innstilling som deg jeg også, helt til jeg handla meg en Genesis amp, snudde innstilling på dagen! Nei, watt er en brøkdel av hva en amp klarer å yte, sålenge det er skikkelige amper vi snakker om!!
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • #8
                den Audison SRx 3 forsterkeren er meget bra,har en kammerat som bruker den på en 12" emphaser impulse,det spiller helt vilt
                volvo s60
                vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                Member of VW Audi Club Norwegen

                Comment


                • #9
                  Wattwattwatt her å! Bruttern har 2 Genesis Profil Four forsterkere som yter 4x50W hver, dette driver et 3-veis focal frontsett og 2 lotus bassere. Og det knuser mye det, på bass og renhet!
                  Øyvind Kalbækken

                  Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                  Comment


                  • #10
                    Tenkte som deg før jeg å.. Hadde watt på hjernen, og subbene var av type som tålte power, og dem så IKKE skrøpelige ut (pioneer 3004spl). Har byttet ut subbene med noen "skrøpelige" rainbow sub'r, med tynnere membran og i det hele tatt mindre. De tåler mindre juling å..
                    Det som er, er at dem spiller så syykt mye bedre enn pioneer'ne gjorde.. en helt annen verden av bass.. vil tro Hertz spiller en god del penere enn RE, uten at jeg har prøvd noen av delene..

                    Men for all del, skal du ha dem for å flytte luft og bare bure, så er nok "skrøpelige" subber dårligere..


                    Om du tror en biltema forsterker med 50watt spiller like bra/høyt som en genesis forsterker med 50watt, så får du tro om igjen
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Jaja, Genesis er jo noe for seg selv
                      Øyvind Kalbækken

                      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                      Comment


                      • #12
                        InstallBay Hamar har veldig bra priser på endel basspakker med bl.a SRx3 eller SRx 1 sammen med forskjellige element i kasse. Er verdt å ta en telefon til dem å høre hva de har å tilby. Orker du å kjøre så langt, kan du få høre på alle de forskjellige alternativenen også, så vet du hvertfall at du blir fornøyd med valget ditt
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Jeg installerte akkurat herts es300 i bagasjen på en a4. sammen med soundstream forsterkerwatt på 2x85 spiller det mer enn nok til musikklytting, og kan godt stille den opp så det ikke er behagelig å lytte til. Men nå er jeg ikke noen bassfreak, men vil ha godt med trøkk som liver opp musikken.

                          Jeg ble knallfornøyd!

                          Comment


                          • #14
                            Ok.

                            Er en helt grei pakke det der, men hvilken av de to pakkene er best? den fra morel eller den fra installbay? Er det virkelig nødvendig med to forsterkere til morel pakken eller klarer jeg meg med en god 4kanals til 5000 ?

                            Comment


                            • #15
                              Heller én god 4-kanaler enn én middels 2-kanaler + monoblokk er min anbefaling. Ønsker du å oppgradere på et senere tidspunkt, så kan du fortsatt bruke 4-kanaleren til å drive frontsett og evt høyttalere bak og heller kjøpe deg en ny monoblokk.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X