Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med ny spiller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med ny spiller.

    Hei yo

    Nå har det seg sånn at en kamerat av meg har kjøpt seg ny spiller, dette av typen Pioneer DEH-4000UB. Forøvrig en knall spiller, den ser iallefall bra ut Lyden har det vist seg værre med...


    Vi skjønner fa*n ikke hvordan vi skal koble opp denne til forsterkeren rett, forsterkeren "skurrer" og vil ikke lage skikkelig lyd. Kommer bare sånn halvveis lyd om du skjønner. =S


    Nå har jeg ikke fått tid til å se skikkelig nøye på dette ennå, men er det noen som har denne spilleren selv? Hvor skal jeg koble til signalkablene på denne? ISO-kontakten er helt annerledes enn det jeg har værti borti før også...

    Ser fram til svar,
    Sondre
    -Sondre Skjølsvik

    Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

  • #2
    åssen bil har du? noen biler har en annen kontakt enn iso, så da må man ha adapter..
    signalkablene kobler du til en ingang bak på spillern, om det er samme på den som på min er den på venstre hjørne!

    Comment


    • #3
      Spilleren står i en Golf, oooooo litt usikker men tror det er en 3'er.
      Jaok, mener det er der det ble kobla til og. Men den lille ledninga som bruker å være limt fast til signalkablene, hvilken ledning har du kobla den til på iso-kontakten?

      Må forresten tilføye at vi har koblet tilbake til gamlespilleren og da spiller anlegget meget bra. Ingen problemer med det =)
      -Sondre Skjølsvik

      Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

      Comment


      • #4
        På min spiller så var det vanlige iso kontakter. Ikke noe problem med lyden på den. Den ledningen har vel egentlig ingen hensik. Og jeg ville ikke brukt den som remote kabel til forsterkeren. Og den har ingen hensikt med å være koblet til bak på spilleren.
        Kjører VW Passat 2003
        Vw Caddy 2012 (jobb)

        Comment


        • #5
          Ok, takk for tipset! Vi får prøve på nytt i helga =)
          -Sondre Skjølsvik

          Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

          Comment


          • #6
            Må være noe vi gjør feil her. Har idag brukt en god del timer på å få dette til å fungere men det er ikke snakk om at det blir rett.

            Vi klarer å få en svak basslyd i høytalerne, men det kommer nesten overhode ikke noen lyd utenom dette. Vi har prøvd å få det til å fungere med min forsterker også for å se om det er dette som lager problemene våre, det er det tydeligvis ikke for vi har akkurat samme problemer da også.

            Det eneste som fungerer på anlegget hans er diskantene(er ikke tilkoblet forsterker) og subben bak. Meget merkelig spør du meg...
            -Sondre Skjølsvik

            Min prosjekttråd kan du se her: 929 HB

            Comment

            Working...
            X