Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grøtete lyd i nytt kompsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grøtete lyd i nytt kompsett

    Jeg har "grøtet" lyd på venstre side i mitt helt nye frontsett. I et forsøk på å finne feilen har jeg byttet delefiltrene med hverandre, kablet på nytt og smelt opp forsterker. Men problemet er der stadig. Virker ikke som om elementet er sprengt, men at lydkilden er "blurrete". Det er ingen "jordingsspraking" fra dem. Kablene skal i tillegg være i orden i forhold til "ohmtesten".

    Skal i dag prøve å bytte side på spilleren. Kjedelig hvis det skulle vise seg å være den, siden jeg nettopp har kjøpt den. Brukt av en her på forumet. Kan det ellers være noe annet?

  • #2
    holder vel med en tråd om dette problemet eller? :P

    du får sikkert svar i prosjekttråden din hvis noen tror de veit svaret..
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Hei igjen! Ja, du Eirik Aspaas, dette ble nok litt vel mye. Godt at du vet å si fra.
      Knappe 1900 innlegg på under 2 år? Jaja.

      Angående saken begynner jeg å tro det må være en feilproduksjon på selve midbasselementet. Har krysskobla og feilsøkt uten annet resultat. Var redd det var spilleren, men det ble likt resultat da jeg satte venstre til høyre på spiller og forsterker. Diskanten på venstre side later til å fungere like godt som høyre side også.
      Hvordan er det med denne ohm-/motstandstesten på multimeteret i forhold til kortslutning på en kabel over et element egentlig?
      Last edited by HansAA; 25-02-2009, 20:42.

      Comment


      • #4
        Foreslår at du skriver ned alt du har forsøkt/feilsøkt, plukker det aktuelle elementet og delefilteret og leverer det inn der du har kjøpt det. Så de kan sende det på service
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Jada, tror egentlig den siden av saken skal gå greit. Bassbrothers har vært behjelpelige hele veien. Det var bare litt vanskelig å finne noen framgangsmåte for å luke bort ting, når man er fersk i gamet. Det kan jo i utgangspunktet være mange ting. Vel, vel. Må nok sendes inn. For jævlig, egentlig. Jeg er sulteforet på lyd i bilen...

          Comment

          Working...
          X