Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gullkorn fra bilradiospesialisten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gullkorn fra bilradiospesialisten

    Skal man ha god lyd i bil,særlig i vw caravelle.Er det ingen vei utenom å montere 6x9 i kasser under framsetene,vendt bakover


    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

  • #2
    hørte en reklame fra de på lokal radioen nå
    der var det mange plussord og slikt

    "fagutleærte montører" blant annen
    mvh Sindre Carlsen

    Comment


    • #3
      Vi har hatt caravelle selv, og monterte dem i kasser vendt bakover av den grunn at det er vanskelig å montere 6x9 i forhold til en vanlig bil hvis jeg husker riktig.

      Min far drev Bilradiospesialisten i Kristiansand i mange år, og kan jo si at montørene er veldig flinke. - Til å strekke kabler gjennom hanskerommet eller torpedoveggen

      Hehe. Nei de er faktisk veldig flinke til å montere opp anlegg og få det til å se rent og fint ut. Kan ikke finne en eneste ledning når de er ferdige, men noe custombygging skal man se langt etter tror jeg. (så fagutlæring tror jeg med andre ord betyr et lite ukeskurs )
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        ikke for å tråkke noen på tærne, men det var andre boller når Jens drev det (Brs kr.sand)

        Ellers er de veldig opphengt i 6*9 og "mest mulig lyd for pengene" med steeopakkene de selger via radio kr.sand til 1999,- osv for forsterker,bass og 6*9 ...... :/

        Comment


        • #5
          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Min far drev Bilradiospesialisten i Kristiansand i mange år, og kan jo si at montørene er veldig flinke. - Til å strekke kabler gjennom hanskerommet eller torpedoveggen
          Godt å høre at Kr. Sand avdelingen er bedre på montering enn BRS Sandnes.. I hvertfall etter hva du sier.. Eller nei.. Det blir litt feil å si - for man kan ikke finne en eneste løs kabel etter monteringene fra Sandnes heller.. Men om man demonterer en bil hvor de har montert stereoen så begynner man fort å lure på hva faen gutta har drevet med.. Teip og strips og kabelstrekk som aldri skulle vært gjort..
          Hm.. Kanskje forskjellene ikke er så store allikevel?
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Har vært med på mange monteringsjobber hos BRS Kristiansand. Etter det jeg har sett gjør dem det skikkelig hvertfall
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Digital Designs Norge View Post
              Har vært med på mange monteringsjobber hos BRS Kristiansand. Etter det jeg har sett gjør dem det skikkelig hvertfall
              hentet den nye Navaraen etter de hadde montert defa pakke for 1 uke siden. Ikke veldig imponert :/

              Comment


              • #8
                IMO så er de en gjeng sauer.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Siden de kaller seg for "fagfolk" burde de kanskje klare å bygge om dørtrekkene mine.Noe de ikke drev med og dermed priset seg så lang oppe i skyene som det overhodet er mulig å komme.Så ja.Du traff spikeren mitt på hodet,med tittelen sauer Neptyr

                  Comment


                  • #10
                    hehe

                    Comment


                    • #11
                      Jeg fikk en kompis som jobet på brs bergen før til å hjelpe meg med strekking i Audien i dag, ble knallresultat det! Men han representer ikke dem som et selskap da akkurat..
                      98' Audi A4
                      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                      Comment


                      • #12
                        Jøss... Kabel i strømpe, skikkelig terminert og med riktige sikringer innen for tåelig avstand, uten strips og el-teip + div. annet? I så fall er det kanskje en grunn til at han ikke jobber der lengre!
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Hørtes nesten for godt ut til å være sant jo En gang må jo være den første

                          Comment


                          • #14
                            jeg var faktisk en sen kveldstime i fjord sommer på parkeringshallen til senteret, der vi skulle ut å høre på det sinnsyke anlegget til en som jobba på BRS. dette var da det beste kicker hadde å tilby på den tiden visstnok...

                            han var nesten ferdig da vi kom, og blei klar til å teste lyden. frontsettet og alt spilte, men basen mangla.
                            han gikk over alt av kabler og koblinger overalt, og det tok en time før jeg gikk bak i bilen og henta noe høytalerkabel jeg hadde til overs. forklarte at den skulle fra blokka og ned til suben.

                            da hadde vel mg og kameraten min stått å diskutert dette siden han begynte, og bare koste oss med synet.

                            nå skal det sies at dette er en skikkelig nisse, og han jobbe ikke der altfor lenge
                            mvh Sindre Carlsen

                            Comment


                            • #15
                              Haha. Tuller du Sindre? Hvem var dette?

                              hehe... Kan tenke meg at dere lo godt da hehehehehe!!!
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X