Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken effekt får demping av bagasjerom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken effekt får demping av bagasjerom?

    Jeg har en Alpine Type-R 12" i lukket kasse som står vendt bakover i bagasjerommet i en E36. Hvis jeg demper alt som er mulig baki der med dempematter, hor mye hjelper det egentlig? Hvor vil jeg høre forskjell? Dyp-bassen? Midbassen? Eller er det veldig lite å hente, og liten vits å dempe hvis man ikke konkurrerer?

  • #2
    Bruker du godt dempemateriale og demper alle flater godt. Så vil det ha veldigt stor effekt på lydkvaliteten.

    Kan jo nevne mine egne erfaringer med demping. Har dempet bagasjerommet veldigt godt med Brown Bread. Dekket alle flater + også alle 4 dørene er dempet. Dørene framme er alle flater fra inni døra helt til dørsiden nøye dempet.

    Har ikke fått inn subbene enda i bagasjerommet så har ikke fått prøvd med de. Før hadde jeg et par Jbl 6x9 montert der. Merket veldig forskjell etter at jeg fjerna alt av plastdeksel og ting som lagte støy så dempet allt. Før jeg gjorde dette. var det veldigt mye ulyder og bromling/skuring i bassen på høye volum. Etter at jeg dempet så kunne jeg skru opp mye mer, Bassen ble mye dypere og strammere, hele høyttalerene spilte veldigt mye bedre. Du vil nokk høre mye mer effekten på en stor subb.

    I dørene så har jeg noen Morel Morel Pulse 6 coax, som midlertidige høyttalere til Morel Elate skal inn. Har hatt store problem med støy i dørene før, men etter at de har blitt dempet så spiller det med en herrlig stramm bass og alle ulydene er borte
    Last edited by Poolish; 27-06-2007, 14:30.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Jeg har også hørt før og etter i en gammel volvo som ble komplett støydempet. Etter ble spesielt alt av toner som blir borte av veistøy "lettere" å høre. Det ble ikke slik at når ynglings sangen din kommer, så må du stoppe for å kunne nyte den.

      *Tror jeg må ta meg råd til støydemping*
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Husker for snart 2 år siden, når jeg dempa fordørene i bilen. Hadde da et heller labert 2-veis frontsystem kobla på spilleren.

        Etter jeg dempa så ble midbass og de dypeste tonene mye tydeligere, elementene fikk et nytt liv
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          *leste ikke posten over orntlig*
          Last edited by Defus; 27-06-2007, 17:19.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Les posten min en gang til, så skjønner du at det hjelper å dempe dørene om man har høyttalere der.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Noen som vet om lyddempemateriale, evt noe annet materiale til en billig penge, og hvor for man kjøpt dette? Tenker da på noe annet enn de platene fra Biltema da jeg tror de trekker til seg mye fukt.

              Takker for svar

              Comment


              • #8
                www.installbay.no der har de alt du trenger av lyddemping..

                ikke prøv å spar inn på å kjøpe billigmatter.. den feilen har jeg gjort, kjøp heller mindre - men kvalitet, det lønner seg!
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Morel.no selger Brown Bread som jeg har brukt.

                  Har også brukt endel plater fra biltema før. Er ikke så veldigt fornøyd med disse. Har brukt både av de dyreste dem har og de litt billigere. De dyreste funker greit nokk, men koster jo mer en Brown Bread, De billigere demper ikke noe spesiellt bra

                  Ser du på kvadratmeter prisen. Så ligger De dyreste biltema mattene på 440 kr for 1 kvm. Mens Brown Bread ligger på 330 kr pr kvm.

                  En rull Brown bread koster 1990 kr å du får 6 kvm.

                  6 kvm av de dyreste biltemamattene koster 2640 kr

                  6 kvm av de andre billigere biltemamattene koster 1320 kr for den tykeste typen.
                  sigpic

                  Comment

                  Working...
                  X