Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innstillinger på Pioneer DEH-P4100SD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innstillinger på Pioneer DEH-P4100SD

    Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse så spilleren min (Pioneer DEH-P4100SD) slår seg automatisk på samtidig som bilen, og hvordan jeg kan lagre settinger så de ikke blir borte hver gang jeg slår av spilleren?
    Tungvint å måtte stille inn bassinnstillinger hver eneste gang jeg setter meg i bilen.

  • #2
    Hva med å prøve å bytte om på rød og gul strømkabel som går inn til spiller? En av disse skal ha konstant strøm for at minnet skal fungere, mens den andre er for å slå på spilleren når du slår på tenninga.

    Comment


    • #3
      Sitter ikke i bilen akkurat nå så er litt usikker på hva som er rød og gul strømkabel.
      Da jeg satte den inn så plugga jeg to ledningsklaser (mange ledninger i én stor firkantet kontakt) inn i en overgang og så inn i spilleren.
      Eneste ledningen som var enkel (ikke i klase) var antenneledningen.

      Comment


      • #4
        Hvis du ser i bruksanvisningen på side 97, ser du at gul kabel skal ha 12v konstant strømforsyning, mens rød skal kobles til tenninga. Hvis det ikke stemmer slik du har montert det nå, kan du prøve å bytte om på rød og gul.
        http://www.service.pioneer-eur.com/p...3100UBSDNF.pdf

        Comment


        • #5
          Tror kanskje jeg forsto det nå, men bare for å være helt sikker...
          Sto dette i en boks oppi hjørnet:
          "Merk
          Avhengig av biltype, kan
          funksjonene 3* og 5* være
          forskjellige. Hvis dette er
          tilfelle, må 2* kobles til 5*, og
          4* til 3*."

          Skal jeg koble Gul på Rød og Rød på Gul der de nå er satt til Rød-Rød og Gul-Gul?

          Comment


          • #6
            Det stemmer vettu! Prøv dette og gi en tilbakemelding når du har fått sjekket det.

            Comment


            • #7
              Du har ikke en audi vel? Gul og rød ledning er reversert på opptil flere audi-modeller, kanskje noen vw også. Var iallefall slik på min A6.

              Comment


              • #8
                Har nok ikke det nei. Sitter med en liten fin Peugeot 206

                Alfert: Har du samme anlegget? Hvis du har... Sitter disse røde og gule kontaktene på overgangen som fulgte med anlegget eller i ledningene som kommer fra bilen?

                Comment


                • #9
                  Jeg måtte også bytte om rød og gul. Ser ut til at dette gjelder tyske biler siden vi har sett dette på Opel, VW og Audi.
                  Er tyskere fargeblinde??
                  Andreas Henriksen
                  Citroën C4 2006
                  Pioneer ODR, Mcintosh og B2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Scoob View Post
                    Alfert: Har du samme anlegget? Hvis du har... Sitter disse røde og gule kontaktene på overgangen som fulgte med anlegget eller i ledningene som kommer fra bilen?
                    Nei, har nok ikke dette anlegget nei, men når jeg kikka på bruksanvisninga, så det ut som disse kablene sitter på anlegget ja, det er ofte det mest vanlige også det!

                    Comment


                    • #11
                      Ok, takker for all hjelpa. Skal se om jeg får testa dette i morgen
                      Det er vel ingen fare for at spilleren tapper batteriet når bilen ikke er på vel?

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg fått åpnet opp og bytte om på disse to kablene og det ser ut til at spilleren starter samtidig som bilen, samtidig som den husker hvilken sang den var på og beholder lydinnstillingene

                        Har da bare ett lite spørsmål igjen. Kommer den nå til å tappe batteriet når bilen ikke går? (har ikke lyst til å våkne opp og finne et dødt batteri før jeg skal på skolen)

                        Comment


                        • #13
                          Mest sannsynlig ikke.

                          Comment


                          • #14
                            skal nok ikke gjøre det. er vel sånn det er koblet orginale fra fabrikk med orginal spiller...
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                            Comment

                            Working...
                            X